مراغه جزو 10 شهر برتر تاریخی ایران است

به گزارش وبلاگ نازنین، ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست رسیده و سخنان وزیر میراث فرهنگی کشور، مراغه جزو 10 شهر برتر تاریخی ایران است.

مراغه جزو 10 شهر برتر تاریخی ایران است

سید عزت الله ضرغامی در بازدید از رصدخانه مراغه اظهار کرد: مراغه قطب فرهنگ، علم و تمدن است و باید آنطور که شایسته پیشینه و مقام او است، همه کوشش خود را برای سازندگی آن بکنند.

وی ادامه داد: مراغه به نام خواجه نصیرالدین طوسی شناخته شده و یک محور علمی و تمدنی است، در کنار شخصیت برجسته خواجه نصیرالدین طوسی که بعضی او را بزرگترین دانشمند اسلام می دانند، مراغه یک بنیه غنی علمی و تمدنی چند هزارساله داشته و تاثیر متقابل مراغه و خواجه نصیرالدین طوسی است که چنین موقعیتی را ایجاد نموده است.

وی اضافه کرد: مراغه یک بنیه علمی، ذاتی و توانی دارد، چرا که بسیار مهم بوده که مراغه بالاتر از سطح میانه است؛ بنابراین باید برنامه های خود را ادامه دهیم.

ضرغامی اظهار داشت: باید به معرفی محتوایی و درست رصدخانه و انجام بعضی اقدامات عمرانی و خدماتی پرداخته گردد تا حداقل امکانات فراهم گردد، بعلاوه طی بازدیدی که انجام شد، خلاها و آسیب های موجود شناسایی شد که اعتبارات مناسب برای آنها اختصاص می یابد تا با همکاری دیگر نهادها شرایط را قابل قبول تر کنیم.

منبع: همگردی

به "مراغه جزو 10 شهر برتر تاریخی ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراغه جزو 10 شهر برتر تاریخی ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید