معرفی و احیای هنرهای سنتی در بنای تاریخی گمرک چابهار

به گزارش وبلاگ نازنین، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چابهار گفت: به منظور احیای هنرهای سنتی منطقه، برنامه های فرهنگی در ساختمان قدیمی گمرک چابهار برگزار می گردد.

معرفی و احیای هنرهای سنتی در بنای تاریخی گمرک چابهار

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان، عبدالحمید بلوچ زاده روز 22 بهمن ماه 1400 اظهار کرد: در بازدید رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور از ساختمان قدیمی گمرک چابهار مقرر شد از این بنا برای حفظ و احیای هنرهای سنتی منطقه استفاده شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چابهار اضافه کرد: در تفاهمی که بین شورای فرهنگ عمومی کشور با اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چابهار انجام شد، قرار شد به منظور حفظ و احیای هنرهای سنتی منطقه، برنامه های فرهنگی در این ساختمان اجرا شود.

او ادامه داد: اجرای موسیقی سنتی، برگزاری نمایشگاه هنرهای سنتی و صنایع دستی و سایر برنامه های فرهنگی از اقدامات دیگری است که مقرر شد در ساختمان گمرک چابهار اجرا شود.

بلوچ زاده بیان نمود: قدمت ساختمان قدیمی گمرک به دوره قاجاریه برمی شود و این بنا در سال 1383 با شماره 11478 در لیست آثار تاریخی کشور به ثبت رسیده است.

منبع: توریسم آنلاین

به "معرفی و احیای هنرهای سنتی در بنای تاریخی گمرک چابهار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی و احیای هنرهای سنتی در بنای تاریخی گمرک چابهار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید