مک کاری در مقابل فلش؛ ابرقهرمان مارول سریع تر است یا DC؟

به گزارش وبلاگ نازنین، هم دنیای سینمایی مارول و هم دنیای توسعه یافته دی سی، ستاره های سرعتی را در فهرست ابرقهرمانان خود دارند و لذا ممکن است این سوال برای بینندگان به وجود آید که کدام یک از این ستاره ها سریع تر هستند، فلش لیگ عدالت زک اسنایدر یا مک کاری از جاودانگان؟

مک کاری در مقابل فلش؛ ابرقهرمان مارول سریع تر است یا DC؟

این دو ستاره از ابرقهرمانان قدرتمند دنیا های خود به شمار می آیند و مطمئنا هر کدام از آن ها در دنیا خود سریع ترین موجود شناخته شده است، اما حال ما می خواهیم با مقایسه توانایی ها و تاریخچه های آن ها در فیلم ها و منابع کمیک ببینیم که آیا می توانیم تشخیص دهیم کدام یک از آن ها سریع تر هستند یا نه. البته اصلا مهم نیست که کدام کاراکتر سریع تر است زیرا هم فلش و هم مک کاری، دو تن از اعضای پرطرفدار و دوست داشتنی تیم های ابرقهرمانی خود به شمار می آیند.

مک کاری که به وسیله سلستیال ها برای محافظت از زمین در برابر افراد منحرف خلق شده بود، یکی از ده عضو جاودانگان است. هر یک از جاودانگان یک موجود ساختگی با قدرت های فوق العاده است که از وجود تخصص خاصی بهره می برد. بزرگ ترین توانایی و قدرت مک کاری، سرعت فوق العاده او است که از آن به فرمان سلستیال ها برای جستجوی زمین استفاده می نماید. مک کاری با بازی فوق العاده زیبای لورن ریدلوف، موجودی ساختگی است که باهدف استفاده از زمین و درنتیجه قربانی کردن جمعیت آن برای خلق سلستیال های بیشتر ساخته شد اما به دشمنی برای برنامه نویس خود تبدیل شد. در جاودانگان، مک کاری، همان کسی بود که محل تولد ویرانگر تیاموت را پیدا کرد و از سرعت فوق العاده باورنکردنی خود برای نجات دنیا استفاده نمود.

و اما کاراکتر فلش دنیای دی سی، شباهت زیادی به همتای کمیک خودش دارد، فقط کمی جوان تر است. داستان ازاین قرار است که بری آلن، دانش آموزی که در رشته پزشکی قانونی تحصیل می نماید، پس از برخورد صاعقه در حالی که در ترکیبی از مواد شیمیایی مرموز غوطه ور شده بود، قدرت فوق العاده ای را به دست می آورد. این حادثه نه تنها باعث می گردد که بتواند با سرعت غیرقابل وصفی حرکت کند، بلکه او را به نیروی سرعت مجهز می نماید، یعنی شکلی خاصی از انرژی که می تواند زمان و واقعیت را تغییر دهد. انتها بری آلن با پوشیدن یک لباس قرمز ضد اصطکاک، به لیگ عدالت می پیوندد تا دنیا را از شر دارک ساید نجات دهد و پس از مواجهه با نسخه دیگری از خودش در دنیا دیگر، نام فلش را برای خود برمی گزیند. بزرگ ترین شاهکارهای فلش در لیگ عدالت زک اسنایدر نشان داده شده اند.

قدرت و سرعت فوق العاده مک کاری در کمیک های مارول و جاودانگان شرح داده شده اند

در دنیای کمیک مارول، جاودانگان انتخاب می کنند که در کجا و چگونه از انرژی کیهانی ای که سبب شده به چنین قدرت های فوق العاده ای دست یابند استفاده کنند. مک کاری تصمیم گرفت از انرژی خود برای داشتن سرعتی فوق العاده استفاده کند و همین امر نیز سبب شد تا به سریع ترین عضو جاودانگان تبدیل گردد. در تاریخچه مک کاری، حداکثر سرعت او تعیین نشده است، اما گفته شده که او می توانست از سرعت نور نیز فراتر رود و در صورت تمایل، از مرزهای زمان و مکان گذر کند و همین چیزها باعث شده توانایی هایش دو صد چندان شوند. مک کاری که در نسخه جاودانگان محصول سال 2008 در حال مرگ بود، در سال 2021 دوباره احیا شد و اکنون زنی است که بسیار به نسخه مارول خود شباهت دارد. مک کاری دوباره متولد شده حداکثر سرعتی در حدود 3 ماخ (2301.81 مایل در ساعت) دارد که بسیار کندتر از قبل است، اما اکنون از قدرت های مافوق بشری بیشتری مانند استقامت فوق العاده بهره می برد.

به نظر می رسد نسخه مارول مک کاری از نظر سرعت ماورایی، بیشتر نسخه ابتدایی و پیش از زنده شدن دوباره اش در کتاب های کمیک را به تصویر می کشد تا تجسمی که در حال حاضر، کمیک از او ارائه کرده است. در حالی که در جاودانگان حداکثر سرعت مک کاری هرگز تعیین نشد، شاهکارهای به جای مانده از او در فیلم، شگفت انگیز هستند. مک کاری تنها در طول چند ثانیه می تواند در سراسر قاره ها گردش کند و به هر کجا که می خواهد برود. مک کاری مارول به راحتی می تواند از سرعت 3 ماخ فراتر برود و به نظر می رسد سرعت او بیشتر با سرعت نور قابل مقایسه باشد تا سرعت صوت. مک کاری دنیای سینمایی مارول به عنوان سریع ترین زن دنیا شناخته می گردد و این عنوان واقعا شایسته تقدیر است.

قدرت های ستاره سرعت دی سی، فلش و برآورد سرعت او

زمانی که بری آلن، قدرت های مافوق بشری خود را به دست آورد، به یک ابر انسان بی بدیل از لحاظ سرعت تبدیل شد. مجموعه کامل قدرت های فلش، به کرات در فیلم ها مورداشاره قرارگرفته اند، بااین حال، بری آلن که از قدرت مافوق بشری اش در زمینه سرعت مطلع است و می داند که این قدرت چه خطراتی را برای واقعیتی که در آن زندگی می نماید به همراه دارد، مدام سرعتش را مهار می نماید. بری تنها با استفاده از اندکی از قدرتش، سنگفرش را تکه تکه کرد، با لمس پنجره، آن را شکست و آیریس وست را نجات داد. تمامی این ها قطعا برای یک انسان عادی قابل درک نیستند. بنابراین می توان گفت که مهار بری آلن، کار چندان ساده ای نیست و حتی ممکن است به مشکل بزرگی تبدیل گردد.

می توان قدرت های بری آلن را به راحتی در انتها لیگ عدالت زک اسنایدر مشاهده نمود. علیرغم کوشش های لیگ نوپای عدالت، نیروهای دارک ساید پیروز می شوند زمین را به سیاره ای شبیه به آپوکولیپس تبدیل کنند، اما قدرت های بری از او در برابر حملات آن ها محافظت نمود و او توانست از سرعت بی نظیرش به برترین وجه استفاده کند.

بری آلن که حتی می تواند از سرعت نور فراتر رود، به میزان ای سریع می دود که می تواند زمان را معکوس کند و کاری کند تا هم تیمی هایش بتوانند دارک ساید را شکست دهند. توانایی سفر در زمان که فلش توانسته با استفاده از سرعت بی نظیرش به آن دست یابد یک بار برای جلوگیری از وقوع آینده ای فلاکت بار مورداستفاده نهاده شد و احمالا یک بار دیگر در فیلم انفرادی او که در آینده ساخته خواهد شد نیز به کار گرفته خواهد شد.

چرا فلش سریع تر از مک کاری است

می توان گفت که بری آلن دی سی سریع تر از تجسم فعلی کمیک از مک کاری است. پس از احیای دوباره، حداکثر سرعت مک کاری تنها حدود سه برابر سرعت صوت است که به سختی می توان آن را با سرعت فلش مقایسه نمود. بااین حال، مک کاری قبل از اینکه این اتفاق برایش رخ دهد نگران گذر از سد زمان و مکان بود و لذا می توان گفت که در آن موقع، سرعت این دو کاراکتر به هم نزدیک تر بود. اما حتی با در نظر گرفتن این موضوع، باز هم بری آلن برنده است چراکه با استفاده از اندکی از پتانسیل خود توانست در زمان سفر کند.

اگر بخواهیم، بری آلن دی سی را با مک کاری مارول مقایسه کنیم بازهم بری آلن سریع تر است. مک کاری، درست همچون تجسم کمیک از او، در سرعت های نسبی حرکت می نماید و می تواند در عرض چند ثانیه در سراسر زمین گردش کند. درست است که مک کاری به طور غیرقابل وصفی سریع است و حتی توانایی هایش در طول فیلم جاودانگان بیشتر هم شدند، بااین حال هرگز نتوانست آن قدر سریع حرکت کند که در زمان سفر نماید و یا واقعیت را تغییر دهد. بری آلن به تدریج در لیگ عدالت زک اسنایدر به فلش تبدیل شد و شاهکارهای او به مراتب از تمام ورژن های مک کاری پیشی گرفتند و لذا می توان او را سریع ترین ابرقهرمان سینما نامید.

منبع: screenrant

منبع: دیجیکالا مگ

به "مک کاری در مقابل فلش؛ ابرقهرمان مارول سریع تر است یا DC؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مک کاری در مقابل فلش؛ ابرقهرمان مارول سریع تر است یا DC؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید