ورود مجلس به سهل انگاری در مدیریت آلوگی هوا

به گزارش وبلاگ نازنین، تهران (پانا) - رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس با بیان اینکه سازمان محیط زیست چند ساعت بعد از ورود سامانه ریزگردها اطلاع رسانی کرد، از ورود مجلس به سهل انگاری مدیریت آلودگی هوا اطلاع داد.

ورود مجلس به سهل انگاری در مدیریت آلوگی هوا

به گزارش خانه ملت، سمیه رفیعی با انتقاد از اطلاع رسانی درباره ورود ریزگردها به مرکز گفت: ورود ریزگردها به مرکز باید حداقل بین 24 تا 36 ساعت قبل به وسیله سازمان هواشناسی پیش بینی می شد. پس از پیش بینی سازمان هواشناسی قاعدتا ستاد مدیریت بحران و دانشگاه علوم پزشکی و محیط زیست به وسیله رسانه ها باید موضوع را به مردم اطلاع می دادند.

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: از طرفی اطلاعات ایستگاه های سنجش کیفیت هوا باید به وسیله سازمان محیط زیست به علوم پزشکی ارسال می شد که یا به وسیله علوم پزشکی اطلاع رسانی عمومی صورت می گرفت یا خود سازمان محیط زیست سریعا اعلام شرایط می کرد که متاسفانه تا چند ساعت بعد از ورود سامانه ریزگردها اطلاع رسانی عمومی انجام نشد.

نماینده مردم تهران در مجلس مجلس با اشاره به این که باید تصمیم گیری ها پیشگیرانه باشد، گفت: جلسه مدیریت آلودگی هوای استان تهران با حضور اعضا باید حداقل یک تا دو روز قبل تشکیل و موارد لازم پیش بینی و مراتب جهت تصمیم گیری به استانداری و نهادهای ذیربط اعلام می شد که این امر نیز صورت نگرفته است.

اعتبار مقابله و مدیریت ریزگردها در قانون بودجه 1400 و 1401 حذف شده است

رفیعی درباره اعتبارات مقابله با ریزگردها گفت: متاسفانه دولت هم در بودجه سال گذشته و هم در بودجه سال جاری هرگونه اعتبار در مورد مقابله یا مدیریت ریزگردها را حذف کرد.

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: هر چند مبادی ورودی این مساله از مرزهای غربی، جنوب و جنوب غربی است و بیشتر کانون ها خارجی است؛ اما قاعدتا باید جهت برنامه های بعدی بودجه لازم تخصیص پیدا می کرد که متاسفانه این امر هم مغفول ماند و مرکز ملی مقابله با ریزگردها در سازمان محیط زیست دقیقا معلوم نیست چرا این درخواست را برای تامین اعتبارات لازم در مورد این معضل در شرایط بحرانی نداشت و پیگیر نبوده است.

رفیعی با اشاره به مصوبات فراکسیون محیط زیست در سال گذشته در مورد آلودگی هوای تهران گفت: بر این اساس ایستگاه های سنجش کیفیت هوا باید مرتبا بروزرسانی و کالیبره شوند.

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس بر لزوم آنالیز و رایزنی جدی دیپلماسی درباره ریزگردها تاکید نمود و گفت: احتمال اینکه ما از شرایط هشدار و اضطرار به شرایط مداوم بحران برسیم کم نیست و اگر این شرایط ادامه داشته باشد قاعدتا در فصل تابستان و پاییز هم با اختلاط ریزگردها و شرایط آلودگی هوای تهران قطعا مسائل جدی خواهیم داشت.

رفیعی با تاکید بر این که مقابله با ریزگردها و آلودگی هوا بیشتر از همه به توان مدیریتی نیازمند است، اعلام نمود: آلودگی هوا نیازمند مدیریت واحد است و فقدان مدیریت واحد در این حوزه بسیار مشهود است. مجلس این موضوع را در راستای تحقق قانون هوای پاک پیگیری می نماید و با هرگونه سهل انگاری مدیریت آلودگی هوا برخورد می نماید.

منبع: خبرگزاری پانا

به "ورود مجلس به سهل انگاری در مدیریت آلوگی هوا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود مجلس به سهل انگاری در مدیریت آلوگی هوا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید