گزارش شرایط کاروان ورزش در المپیک و پارالمپیک به معاون رئیس جمهور

به گزارش وبلاگ نازنین، نشست مشترک وزیر ورزش و رییس کمیته ملی المپیک با روسای فدراسیون های ورزشی امروز دوشنبه با حضور محمدباقر نوبخت در هتل المپیک برگزار گردید.

گزارش شرایط کاروان ورزش در المپیک و پارالمپیک به معاون رئیس جمهور

صالحی امیری: ورزش در وفاق کامل واقع شده است

در جریان این نشست سیدرضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک گفت: ما شهادت می دهیم مجموعه وزارت ورزش و مدیران آن تمام کوشش و هدف گذرای خود را برای اعتلای ورزش ایران گذاشتند. می توانیم امروز ادعا کنیم ورزش ایران یعنی وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک، فدراسیونها و همه نهادهای ورزشی در وفاق کامل هستند.

صالحی امیری با تقدیر از نوبخت و حضورش در مراسم امروز اعلام نمود: در سازمان برنامه و بودجه به روی ورزش باز بوده است، امروز اگر ما پیروزیتی کسب کردیم محصول سه عنصر وزارت ورزش، فدراسیونها و در راس آن حمایت سازمان برنامه و بودجه است.

درخواست دبیرکل کمیته پارالمپیک برای یاری اقتصادی دولت

در ادامه محمد تابع دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک گزارشی از شرایط این کمیته و کاروان اعزامی به بازی های پارالمپیک از حیث تعداد سهمیه های کسب شده و آماده سازی ورزشکارانش ارائه داد.

وی خطاب به نوبخت خواهان نگاه حمایتی دولت به پارالمپیک شد و این درخواست را عنوان نمود که با توجه به در پیش بودن بازی های پارالمپیک، پرداخت بودجه کمیته ملی پارالمپیک تسریع شده و دولت در تامین هزینه تهیه بلیت برای اعزام کاروان و بعلاوه تامین تجهیزات وارداتی ورزشکاران هم حمایت لازم را داشته باشد.

سجادی: سهمیه های توکیو از 64 سهمیه عبور می می نماید

بخشی از نشست امروز به ارائه گزارش شرایط کاروان المپیک به وسیله نصرالله سجادی اختصاص داشت.

وی گفت: امروز اعلام می کنیم با توجه به مجموعه شرایط کشور با آمادگی کامل در المپیک شرکت خواهیم کرد. کسب مدال در المپیک سخت است و هر مدال در المپیک ارزش چند برابری نسبت به سایر مسابقات دارد. همین کسب سهمیه و حضور در المپیک افتخار برزگی است.

سجادی با اشاره به تعداد سهمیه های هر رشته گفت: پیش بینی داریم در تعداد ورزشکاران تعداد 64 نفر را پشت سر بگذاریم.

رامین طباطبایی: دغدغه ام سالن ویژه برای بسکتبال است

رئیس فدراسیون بسکتبال در این نشست با بیان اینکه مجلس توجه خوبی به فدراسیون ها دارد ولی نتوانسته بودجه مورد نظر را تامین کند، گفت: روزی که آمدیم دلار 3700 بوده ولی الان دلار چندین برابر شده در حالی که بودجه فدراسیون ها به این مقدار رشد نداشته است.

وی با بیان اینکه واهمه دارم اگر در المپیک آینده نگرش ها به اعتبارات و زیر ساخت ها عوض نگردد از نظر تکنولوژی و زیر ساخت عقب خواهیم افتاد، تاکید نمود: این موضوع نوید روزهای خوبی برای ورزش کشور و بسکتبال نخواهد بود.

طباطبایی تاکید نمود: دغدغه من این است که سالنی را به بسکتبال اضافه کنیم تا شرایط بهتری برای این رشته ایجاد گردد.

مقایسه شرایط امروز ورزشکاران با دوره جنگ به وسیله علی دادگر

علی دادگر رئیس فدراسبون تیراندازی هم در این با یادآوری افزایش چندبرابر قیمت دلار و ارز در سال های اخیر گفت: به یاد داریم در جنگ تحمیلی ما با حداقل امکانات با دشمنان جنگیدیم و پیروز شدیم و امروز هم ورزشکارانمان با کمترین امکانات خود را آماده رقابت با حریفان می نمایند.

وی گفت: نسبت در ادوار گذشته المپیک در این دوره برترین کسب سهمیه را داشتیم و پیروز به کسب 6 سهمیه شدیم که بیشترین مقدار سهمیه تیراندازی است.

حسن طباطبایی: امیدواریم سهمیه های کاراته از 4 بیشتر گردد

رییس فدراسیون کاراته در این نشست با اشاره پیشینه کاراته در مسابقات آسیایی و جهانی گفت: کاراته ایران ظرفیت خوبی دارد، همین ظرفیت یاری کرد در هر دو بخش مردان و بانوان صاحب دو سهمیه شده و مجموعا 4 سهمیه المپیک داشته باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد که نمایندگان ایران در توکیو صاحب مدال شوند. طباطبایی تاکید نمود: برای حضور در المپیک، کاراته کاران کاران ایران در مجموع در 20 رویداد شرکت کردند، آخرین رویداد هم نیمه دوم خرداد برگزار می گردد و امیدواریم در این مسابقات هم سهمیه جدیدی بگیریم.

رییس فدراسیون کاراته بعلاوه اعلام نمود: کاراته ایران بعد از ژاپن که از امتیاز میزبانی برخوردار است، بیشترین سهمیه کاراته را در اختیار گرفته است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "گزارش شرایط کاروان ورزش در المپیک و پارالمپیک به معاون رئیس جمهور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش شرایط کاروان ورزش در المپیک و پارالمپیک به معاون رئیس جمهور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید