هوش مصنوعی

بارد گوگل وارد میدان رقابت هوش مصنوعی شد

یورو نیوز نوشت: گوگل، غول دنیای فناوری، اعلام نمود تازه ترین محصول هوش مصنوعی خود به نام چت بات بارد (Bard) را که در ماه فوریه تنها برای گروهی برگزیده از تست کنندگان مورد اعتماد عرضه شده بود برای استفاده به روی افراد بیشتری باز می نماید.

3 فروردین 1402

اپلیکیشن Aimi با تمرکز روی موسیقی ساخته شده با هوش مصنوعی منتشر شد

برنامه Aimi برای گوش دادن به موسیقی های فراوری شده با هوش مصنوعی به صورت ممتد طراحی شده است که در گذشته، نسخه آزمایشی آن در اختیار تنها 5000 کاربر قرار گرفته بود. اکنون علاقه مندان می توانند این اپلیکیشن را به شکل عمومی به وسیله اپ استور و گوگل پلی روی...

20 اسفند 1401

هوش های مصنوعی که توهم می زنند و هذیان می گویند!

دیجیاتو نوشت: معاون ارشد گوگل می گوید چت بات های هوش مصنوعی ممکن است دچار توهم و هذیان شوند و باید به این موضوع توجه ویژه ای داشت.

24 بهمن 1401

پیشی گرفتن از رشد اولیه اینستاگرام؛ تعداد کاربران روزانه ChatGPT در 40 روز از 10 میلیون نفر عبور کرد

در هفته های اخیر چت بات ChatGPT حسابی سروصدا بپا نموده است و هر روز شاهد انتشار خبر جدیدی درباره دستاوردهای این مدل OpenAI هستیم. حالا یک شرکت سرمایه گذاری اعلام نموده است که تعداد کاربران روزانه این هوش مصنوعی از 10 میلیون نفر فراتر رفته و رشد اولیه اینستاگرام...

13 بهمن 1401

نوآوری تازه بی ام و برای ساخت یک ماشین رویایی

ایسنا نوشت: شرکت خودروسازی بی ام و در نمایشگاه CES 2023 مفهوم تازه خود را موسوم به ویژن کار(Vision Car) معرفی خواهد نمود.

14 دی 1401

خداحافظی با قطع برق در چین!

شبکه برق چین اکنون به لطف هوش مصنوعی تنها ظرف سه ثانیه قابل راه اندازی مجدد است، در حالی که این فرایند تا به امروز بین شش تا 10 ساعت طول می کشید.

12 مرداد 1401

وان پلاس 10 پرو یا گوگل پیکسل 6 پرو

گوشی های پیکسل، به تازگی دوباره پرچمدار شده اند. گوگل، سال گذشته گوشی Pixel 6 Pro را منتشر کرد و در حال حاضر نیز در حال توسعه آن به منطقه ها بیشتری می باشد.

9 اردیبهشت 1401

رونمایی از ربات مهربان در نمایشگاه CES

دانشمندی که با نقص مادرزادی در پا به دنیا آمد رباتی ساخته است که می تواند یک پرستار مهربان در دوره همه گیری بیماری های عفونی باشد.

26 فروردین 1401

مقایسه دوربین سلفی آیفون 13 پرو، گلکسی S21 اولترا و پیکسل 6 پرو

مسلماً دوربین های سلفی مانند دوربین های اصلی یک گوشی از استانداردهای بالایی برخوردار نیستند. حتی خیلی عجیب نیست اگر بگوییم که جدا از حدس و گمان های پی در پی در مورد فرم و موقعیت آن ها، دوربین های سلفی به ندرت ویژگی های تازه و مجذوب کنندهی را به دست می آورند....

3 بهمن 1400

نشریه دانشجویی تـپـش منتشر شد

شماره 36 نشریه دانشجویی تپش؛ به صاحب امتیازی انجمن علمی دانشجویی مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی امیرکبیر منتشر شد.

5 آبان 1400

فعالان علوم شناختی حمایت بیشتری دریافت می نمایند خبرنگاران

ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی میزان حمایت تشویقی از خاتمه نامه های دوره های کارشناسی ارشد و دکتری را افزایش داد.

27 فروردین 1400

رسیدن به رتبه اول گوگل با جت سئو

حالا که خریدوفروش اینترنتی روزبه روز طرفداران بیشتری پیدا می کند، کسب وکارهایی که بتوانند با جست وجو شدن واژه های خاصی در رتبه های اول موتور جست وجوی محبوبی مثل گوگل قرار بگیرند، سود بیشتری می برند.

12 فروردین 1400

برترین لپ تاپ های 2020 را بشناسید

همزمان با نزدیک شدن به ماه های پایانی سال 2020 معرفی برترین لپ تاپ های فراوری شده در حوزه های مختلف شروع شده است.

14 آذر 1399

یک موفقیت یا ادعای گزاف؟ این الگوریتم هوش مصنوعی با شنیدن صدای سرفه افراد، تشخیص می دهد که کرونا دارند یا نه!

مطابق خبر عجیبی که امروز منتشر شده، پژوهشگران آمریکایی پیروز شده اند که الگوریتم هوش مصنوعی ای بسازند که می تواند در 98.5 درصد موارد با شنیدن صدای سرفه افراد پیروز می گردد که تشخیص درست بیماری کرونا را بدهد.

11 آذر 1399

اندیشکده، شکست جهانی شدن و سناریوی تشکیل بلوک بندی اقتصادی در پساکرونا

تحلیلگر روس معتقد است که کرونا با در هم شکستن جهانی شدن، بلوک بندیِ جدید اقتصادی و فنی ایجاد می کند که نتیجه آن چند مرکزی سیستم بین المللی خواهد بود.

3 مرداد 1399