آلوده کردن 533 نفر از سوی یک بیمار کرونایی در غنا

به گزارش وبلاگ نازنین، این میزان شیوع عفونت از سوی یک بیمار به تنهایی بیش از 11 درصد از کل آمار مبتلایان به کرونا در غناست.

آلوده کردن 533 نفر از سوی یک بیمار کرونایی در غنا

یک کارگر کارخانه فرآوری ماهی در کشور غنا در صحرای غربی آفریقا 533 نفر دیگر را به ویروس کرونا مبتلا نموده است.

به گزارش وبلاگ نازنین به نقل از رویترز، نانو آکوفو- آدو رییس جمهوری غنا با اعلام این خبر گفته: یک کارگر کارخانه فرآوری ماهی در شهر بندری توما در 30 کیلومتری شرق شهر آکرا (پایتخت غنا) ماه گذشته ، 533 نفر از دیگر همکاران خود در کارخانه را به ویروس کرونا آلوده نموده است.

این میزان شیوع آلودگی تنها از طریق یک بیمار به تنهایی 11 درصد از موارد شناسایی شده رسمی آلوده به ویروس کرونا در غناست. رییس جمهوری غنا شرح نداده که چگونه با رعایت پروتکل های فاصله گذاری و بهداشتی یک فرد آلوده توانسته این تعداد از افراد را آلوده کند.

بازاری در شهر آکرا (پایتخت) غنا پس از بازگشایی کسب و کارها در پی 3 هفته قرنطینه سراسری /20 آوریل 2020/ رویترز

این کارخانه پس از اطلاع از سونامی ابتلا به کرونا، به مدت 1 هفته تعطیل و ضدعفونی شده است.

رییس جمهوری غنا نسبت به رشد سریع موارد ابتلا پس از دوره قرنطینه هشدار داده و گفته ممنوعیت اجتماعات عمومی تا انتها ماه می تمدید شده و مدارس و دانشگاه ها همچنان تا اطلاع ثانوی بسته خواهد ماند.

کشور غنا در تاریخ 12 مارس (23 اسفند 98) نخستین 2 مورد از مبتلایان به بیماری کووید- 19 را مورد شناسایی قرار داده است.

این کشور نخستین کشور صحرای غربی آفریقا بود که برنامه قرنطینه سراسری 3 هفته ای را پس از شناسایی نخستین موارد ابتلا به کرونا به مورد اجرا گذاشت.

همچنین غنا بیشترین موارد غربالگری و تست کرونا را از میان شهروندان خود در منطقه صحرای غربی آفریقا به مورد اجرا رسانده و تا به امروز نزدیک به 165 هزار نفر را مورد تست کرونا قرار داده است.

در غنا تا به امروز بیش از 5 هزار مورد ابتلا به کرونا ویروس تشخیص داده شده و 22 نفر در اثر ابتلا به عفونت ویروسی کرونا جان باخته اند.

کرونا لطمات مالی جبران ناپذیری به غنا وارد نموده است. این کشور در 3 ساله منتهی به 2019 رشد مالی 6 درصدی را تجربه نموده است؛ اما دولت آکرا پیش بینی نموده سال جاری رشد مالی غنا به دلیل بحران کرونا به حدود 1.5 درصد تنزل یابد. این میزان رشد مالی کمترین میزان رشد طی 37 سال گذشته این کشور خواهد بود.

منبع: عصر ایران

به "آلوده کردن 533 نفر از سوی یک بیمار کرونایی در غنا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلوده کردن 533 نفر از سوی یک بیمار کرونایی در غنا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید