انتخابات منطقه ای در کاتالونیا؛ استقلال طلبی در بوته آزمایش

به گزارش وبلاگ نازنین، مردم کاتالونیا امروز (یکشنبه) به پای صندوق های رای می فرایند آن هم برای انتخاباتی که قدرت جنبش حامی استقلال این منطقه اسپانیایی را در دورانی که هم اکنون تحت سلطه پاندمی کرونا است به بوته آزمایش خواهد گذاشت.

انتخابات منطقه ای در کاتالونیا؛ استقلال طلبی در بوته آزمایش

به نقل از خبرگزاری رویترز، در این انتخابات، خواه احزاب جدایی طلب که در حال حاضر در این منطقه قدرت را در دست دارند، پیروز شوند خواه سوسیالیست هایی که دولت مرکزی اسپانیا را رهبری می نمایند، بعید به نظر می رسد که منجر به تکرار آشوب و اعلام استقلال کوتاه مدت در اواخر سال 2017 میلادی گردد.

اما این انتخابات همچنان نشانه مهمی از خواست جدایی طلبان است و ممکن است برای سال های پیش رو جهت سیاسی جنبش حامی استقلال را تحت تاثیر قرار دهد. نظرسنجی های انجام شده حاکی از میزان مشارکت اندک در این انتخابات است چرا که رای دهندگان نسبت به خطر سرایت ویروس کرونا در پایگاه های رای گیری نگران هستند.

در آخرین انتخابات که ماه ها پس از رفراندوم استقلال نافرجام برگزار گردید، یک حزب میانه رو مخالف استقلال در صندلی نخست نهاده شد اما دو حزب جدایی طلب رقیب آن این حزب میانه رو را مجبور به انصراف از تشکیل دولت کردند.

از آن موقع به بعد تنش ها فروکش نموده و این کمپین عمدتا بر چگونگی مبارزه با پاندمی کرونا تمرکز نموده است.

نظرسنجی های اخیر نشان داده اند که سوسیالیست ها که مخالف استقلال اما موافق گفت وگو هستند، با اختلاف اندک پیشتاز هستند اگرچه برای تشکیل نخستین دولت منطقه ای ضد استقلال در 9 سال اخیر به حمایت دیگر احزاب نیز احتیاج دارند.

سالوادور ایا، نامزد سوسیالیست که تا دو هفته پیش وزیر بهداشت اسپانیا بود، گفت: زمان آشتی، پل ساختن، گفت وگو و توافق در داخل کاتالونیا فرا رسیده است.

اگر جدایی طلبان بتوانند قدرت خود را حفظ نمایند، اعلام یک بیانیه استقلال جدید خیلی بعید به نظر می رسد چرا که این جنبش میان روینمودهای میانه رو و مقابله ای دچار اختلاف و دودستگی شده و رهبران ارشدش پس از رویدادهای سال 2017 میلادی به زندان افتاده و یا فرار نموده اند.

پره آراگونس، رهبر موقت دولت منطقه ای کاتالان گفت: ما همواره تاکید نموده ایم که بهتر است با اسپانیا درخصوص یک رفراندوم توافق کنیم.

وی با رد هرگونه اقدام یکجانبه استقلال در کوتاه مدت، اضافه کرد: کسب 50 درصد آرا به جدایی طلبان اجازه می دهد تا از موضع قدرت برای برگزاری یک رفراندوم کوشش نمایند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "انتخابات منطقه ای در کاتالونیا؛ استقلال طلبی در بوته آزمایش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخابات منطقه ای در کاتالونیا؛ استقلال طلبی در بوته آزمایش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید