انعکاس نقد و اعتراض مردم، در برهه های ناتمام حساس کنونی، نمایش تزلزل و ضعف نیست

به گزارش وبلاگ نازنین، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل شریف در حضور رئیس سازمان صدا و سیما گفت: باور کنید انعکاس نقد و اعتراض مردم، در برهه های ناتمام حساس کنونی، نمایش تزلزل و ضعف نیست؛ که نمایش مردم سالاری انقلاب مردم و تحکیم آن است.

انعکاس نقد و اعتراض مردم، در برهه های ناتمام حساس کنونی، نمایش تزلزل و ضعف نیست

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه وبلاگ نازنین، امیر عباسی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل شریف در حضور رئیس سازمان صدا و سیما گفت: باور کنید انعکاس نقد و اعتراض مردم، در برهه های ناتمام حساس کنونی، نمایش تزلزل و ضعف نیست؛ که نمایش مردم سالاری انقلاب مردم و تحکیم آن است.

متن کامل این سخنرانی به توضیح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ضمن سلام و ادب و احترام خدمت حاضرین محترم، حضور جناب آقای جبلی، ریاست محترم صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را در دانشگاه شریف خیر مقدم عرض میکنم.

در سالیان گذشته، درخواست های جنبش دانشجویی برای حضور رئیس یا نمایندگان صدا و سیما برای حضور در جمع دانشجویان و انجام بدیهی ترین وظیفه خود و پاسخ به پرسش های آن ها تماما بی نتیجه ماند؛ امید است این حضور، شروع تغییر در این فرایند باشد.

ریاست محترم صدا و سیمای ملی!

اکنون که با شما سخن می گوییم، مخاطبین صدا و سیما در کمترین تعداد خود در دهه های گذشته قرار گرفته است. پیشرفت تکنولوژی و توسعه دسترسی های مردم به ابزارهای ارتباطی، پلتفرم های اینترنتی و محتوای رسانه ای تولیدی در کل جهان، انحصار صوتی و تصویری صدا و سیما را شکسته و آن ها را از اجبار به تماشای تولیدات رادیو و تلویزیون معاف کرده است.

نسل تازه جوانان و نوجوانان این سرزمین، بسیار کمتر از گذشته با تولیدات صدا و سیما ارتباط برقرار می نمایند و گزینه های متنوع تری را برای جایگزین کردن آن پیش رو دارند.

جناب آقای جبلی!

عدم درک مخاطب و وجود برنامه های بی شمار ضعیف و ناکارآمد سازمان از یک سو و عدم کنش مناسب با اندک خروجی های عمیق و ریشه دار از سوی دیگر، مردم را بیش از پیش از صداو سیما ناامید کرده است.

با قیچی کردن سر و دست تولیدات رسانه ای فرهنگ های دیگر، نمی توان آن ها را بومی سازی کرد و تغییری در روح آن ها داد. خروجیِ کپی برداریِ صرف و بدون شناخت از چنین برنامه هایی، با آن نگاهی که دین و فرهنگ این ملت به انسان دارد، در تعارض کامل قرار گرفته است.

با تذکر و تاکید بر دلسوزانه بودن نقدهای مطرح شده، راه اصلاح سازمان را در سه امر می دانیم:

1) بازگشت به مردم

انقلابی که اساسش مردم بوده اند و حاکمیتی که بنایش جمهوریت است، باید حضور نظر مردم در یکایک ارکانش متبلور باشد.

این سخن درست است که صدا و سیما نباید در برابر سخن ها منفعل بوده و بلندگوی صرف باشد، ولی اولا قرار نیست این فعالیت، جلوی انعطاف آن در برابر پوشش خواست مردم را بگیرد ؛ و دوما چگونگی این فعالیت مهم تر از چیستی آن است. روش ها و فرمهای نادرست ارائه محتوا، گاها بسیار مخرب تر از عدم انجام آن است. کم نیستند مثال هایی از این دست در برنامه های مختلف سازمان...

آقای دکتر جبلی!

علاج واقعه پیش از وقوع باید کرد. چرا آنقدر صبر و تامل در پوشش صدای مردم گردد تا آن ها که دشمنی شان با این ملت را ثابت کرده اند، مدعی العموم شوند؟

باور کنید انعکاس نقد و اعتراض مردم، در برهه های ناتمام حساس کنونی، نمایش تزلزل و ضعف نیست؛ که نمایش مردم سالاری انقلاب مردم و تحکیم آن است.

بیایید مردم را همواره ببینیم و بشنویم، نه فقط آنگاه که به حضورشان احتیاج داریم...

بیایید صدای آن ها را قبل از آنکه تبدیل به فریاد گردد، بشنویم و منعکس کنیم...

شفافیت حلقه مفقوده حکمرانی کشور در تمام دوران ها، مصداق پیشگیری قبل از درمان و عامل تشخیص تعارض منافع است. سال هاست که جنبش دانشجویی مطالبه گر تحقق این اتفاق در تمامی نهادهای حاکمیت بوده و هر بار که از هرکدام از آنها دعوت شده که ساز و کارهای اداری و اقتصادی خود را شفاف نمایند، مدعی می شوند تا زمانی که الباقی پیش قدم نشوند، اقدام به شفافیت نخواهند کرد. لزا در اینجا از شما درخواست میکنیم، این حلقه باطل را شکسته و اگر ادعای تحول در صدا و سیما را دارید در این امر پیش قدم شوید.

3) فرصت برابر به همه اندیشه ها

همانگونه که عنوان کردیم، صدا و سیما باید تریبون تمامی آحاد ملت باشد. کلیه مکاتب فکری و احزابی که حدود شرعی، اخلاقی و عرفی جامعه را زیر پا نگذارند، باید امکان بیان آزادانه اندیشه خود را داشته باشند و قضاوت آن ها با مردم باشد. بیایید اجازه دهیم تمام اندیشه ها به طور برابر و بدون هزینه با هم به گفت وگو بنشینند و ایدئولوژی انقلاب اسلامی رجحان خود را در این میدان ثابت کند.

در خاتمه شما را به سعه صدر، تحمل و احترام به خواسته عموم مردم توصیه کرده و آرزوی توفیق خدمت برایتان داریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "انعکاس نقد و اعتراض مردم، در برهه های ناتمام حساس کنونی، نمایش تزلزل و ضعف نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انعکاس نقد و اعتراض مردم، در برهه های ناتمام حساس کنونی، نمایش تزلزل و ضعف نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید