رونمایی از ربات مهربان در نمایشگاه CES

به گزارش وبلاگ نازنین، دانشمندی که با نقص مادرزادی در پا به دنیا آمد رباتی ساخته است که می تواند یک پرستار مهربان در دوره همه گیری بیماری های عفونی باشد.

رونمایی از ربات مهربان در نمایشگاه CES

به گزارش وبلاگ نازنین از دیلی میل ، این اختراع پیشرفته که Beomni 1.0 نام دارد قرار است برای اولین بار در نمایشگاه 2022 CES در لاس وگاس در معرض دید عموم قرار بگیرد.

این ربات با ظرافت خود قادر به گرفتن مقادیر کم نمک است و بعلاوه می تواند تا 30 کیلوگرم بار را بلند کند. هوش مصنوعی مغز آن در نهایت یاد خواهد گرفت که چگونه وظایف خود را به طور مستقل انجام دهد.

Beomni در یک آسایشگاه در کلرادو آزمایش شده است و در آنجا بیش از سه روز به میزان گیری درجه حرارت بدن افراد و مشاهده دهان آنها از طریق آبسلانگ پرداخته است. او حتی برای شاد کردن بیماران با آنها رقصیده است.

این ربات دست هایی دارد که به آن امکان انجام فعالیت های مختلف از باز کردن درب بطری تا تزریق با سوزن را می دهد.

این ربات که روی چهار چرخ قرار گرفته است به قدری قوی است که می تواند روی شن، گِل و برف حرکت کند. سازندگان آن از شرکت Beyond Imagination باور دارند که Beomni قادر به کار کردن در انبارها، چیدن میوه، و انجام کارهای خطرناکی مثل تعمیرات برقی نیز هست.

این اختراع حاصل فکر دکتر هری کلور(Harry Kloor) دانشمند آمریکایی است. او که با نقص پا متولد شد می دانست که باید تمام زندگی اش از بریس پا استفاده کند و به عنوان یک پسر جوان رویای زندگی در یک بدن رباتیک را در سر می پروراند.

او بعدها با غلبه بر مسائل جسمی اش به یک متخصص هنرهای رزمی تبدیل شد.

او می گوید: ساخت ربات هایی که می توانند کارهای مفید انجام دهند از زمانی که هفت سال داشته تبدیل به ماموریت زندگی اش شده است. دکتر کلور که به ناسا نیز مشاوره داده است به دیلی میل گفت: این مفهوم که هوش مصنوعی قرار است دنیا را بگیرد و به مردم حمله کند کمی احمقانه است.

او بعلاوه ادعا کرد که ابداع او می توانست در دوران همه گیری مفید باشد.

در طول بحران کووید، دنیا فاقد کادر پزشکی کافی بود. اگر ربات های من در سراسر دنیا توزیع می شدند می توانستیم صدها هزار جان دیگر را نجات دهیم زیرا بدون خطر عفونت و ابتلا، پزشکان و پرستاران می توانستند از این ربات ها برای درمان بیماران استفاده نمایند.

انتظار می رود ربات Beomni تا چند سال آینده وارد بازار گردد. قیمت کنونی آن حدود 110 هزار پوند است اما زمانی که این ربات به فراوری انبوه برسد قیمت آن به 50 هزار پوند کاهش خواهد یافت.

46

منبع: خبرآنلاین

به "رونمایی از ربات مهربان در نمایشگاه CES" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از ربات مهربان در نمایشگاه CES"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید