سیر نزولی پیک کرونا در خوزستان ، هشدار افزایش موارد بیماری در نوروز

به گزارش وبلاگ نازنین، خبرنگاران/خوزستان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به سیر نزولی پیک کرونا در استان خوزستان گفت: در نوروز گذشته قبل از اینکه پیک به صفر برسد، مجددا شاهد افزایش موارد بیماری بودیم و شرایط سختی رخ داد بنابراین باید از ساده انگاری پرهیز گردد.

سیر نزولی پیک کرونا در خوزستان ، هشدار افزایش موارد بیماری در نوروز

دکتر محمدحسین سرمست در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (14 اسفندماه) در استانداری خوزستان برگزار گردید، با اشاره به کاهش مقدار مراجعات به مراکز درمانی و بیمارستان های استان خوزستان اظهار کرد: آنچه تعیین است در نیمه دوم پیک فعلی کرونا قرار داریم. در این پیک، مقدار مراجعات روزانه به مراکز درمانی و بیمارستان های خوزستان تا 12 هزار نفر رسید اما در 24 ساعت گذشته، 3 هزار و 800 نفر به مراکز مراجعه کردند که 3 هزار و 700 نفر به صورت سرپایی درمان شدند.

به گزارش وبلاگ نازنین، وی با اشاره به بستری 47 بیمار در بیمارستان ها در 24 ساعت گذشته، اضافه کرد: در حال حاضر 566 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های خوزستان بستری هستند که 331 نفر از این تعداد در بخش های عادی و 235 نفر در بخش های ویژه بستری اند و 53 بیمار اینتوبه نیز داریم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در مجموع، سیر نزولی است اما این موضوع به معنی رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی نیست و علاوه بر این، همچنان بر واکسیناسیون تاکید می گردد.

وی توضیح داد: در نوروز سال گذشته قبل از اینکه پیک به صفر برسد، مجددا شاهد افزایش موارد بیماری بودیم و شرایط سختی رخ داد بنابراین باید از ساده انگاری پرهیز گردد.

سرمست با اشاره به شرایط واکسیناسیون در خوزستان گفت: پوشش نوبت اول واکسیناسیون در افراد بالای 12 سال حدود 85 درصد و نوبت دوم 72.5 درصد و نوبت سوم در افراد بالای 18 سال 30 درصد است که همچنان در همه نوبت ها 10 درصد نسبت به کشور عقب هستیم.

وی اضافه کرد: البته شرایط واکسیناسیون در ایران نسبت به دیگر نقاط بهتر است. پوشش میانه واکسیناسیون در جهان 50 درصد است و در کشورهای کم عایدی نیز 9 درصد مردم واکسینه شده اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در این شرایط با توجه به در پیش بودن نوروز باید علاوه بر آمادگی مراکز درمانی برای ارائه خدمات به بیماران مبتلا به کرونا، بخش های بستری و غیرکرونایی را پیش بینی کنیم بنابراین اگر این شرایط ادامه داشته باشد از این هفته برای فعالیت مجدد بخش های عادی بیمارستان رازی رایزنی می کنیم تا خدمات غیرکرونایی این بیمارستان نیز از سرگرفته گردد ولی تعیین نیست بخش های عادی از چه زمانی فعالیت نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "سیر نزولی پیک کرونا در خوزستان ، هشدار افزایش موارد بیماری در نوروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیر نزولی پیک کرونا در خوزستان ، هشدار افزایش موارد بیماری در نوروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید