طرز تهیه تاتلی نارگیلی شیرینی سنتی ترکیه

به گزارش وبلاگ نازنین، تاتلی نارگیلی نوعی شیرینی ترکیه ای خوشمزه و با عطر و طعم بی نظیر نارگیل است که بافت سبک نرمی دارد و به راحتی و سریع می توانید این شیرینی را درست کنید.

طرز تهیه تاتلی نارگیلی شیرینی سنتی ترکیه

مواد لازم برای شیرینی

آرد190 گرم

تخم مرغ1 عدد

آرد سمولینا یا ایرمیک85 گرم

روغن مایع90 میلی لیتر

پودر نارگیل30 گرم

ماست130 گرم

بکینگ پودر یک قاشق چایخوری معادل 5 گرم

وانیل3 گرم

مواد لازم برای شربت

شکریک لیوان

آب1 و 4/1 لیوان

آب لیموترش یا جوهر لیمو4/1 قاشق چایخوری

طرز تهیه تاتلی نارگیلی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی تاتلی نارگیلی ابتدا شربت برای روی شیرینی را درست کنید، چون باید تا آماده شدن شیرینی ها سرد گردد، پس در یک ظرف آب و شکر را مخلوط کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید.

مرحله دوم

بعد از اینکه شکر کاملا در آب حل شد، آبلیمو را اضافه کنید و هم بزنید، به جای آب لیمو می توانید از جوهر لیمو بهره ببرید، بعد از آن ظرف را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

مرحله سوم

حالا تخم مرغ ها را در ظرفی با همزن برقی خوب بزنید تا از حالت لختگی خارج گردد و حجم آن افزایش پیدا کند، بعد شکر را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مخلوط کشدار و کرم رنگ گردد.

مرحله چهارم

سپس وانیل را هم روی مواد بریزید و هم بزنید تا عطر وانیل آزاد گردد و مخلوط بافت یکدستی پیدا کند، روغن مایع را هم اضافه کنید و کمی هم بزنید تا کاملا با مواد مخلوط گردد.

مرحله پنجم

حالا ماست را روی مواد بریزید و کمی هم بزنید تا کاملا مخلوط گردد، بعد پودر نارگیل و آرد ایرمیک را اضافه کنید و با همه مواد ترکیب کنید تا بافت مخلوط مواد یکدست گردد.

مرحله ششم

در این مرحله آرد را الک کنید تا بافت آن سبک گردد بعد بکینگ پودر را با آرد ترکیب کنید و دوباره الک کنید، سپس آرد را کم کم و در چند مرحله به مخلوط اضافه کنید.

مرحله هفتم

همزمان با اضافه کردن آرد، با همزن دستی و در یک جهت مخلوط را بهم بزنید تا خمیر صاف و یکدستی تشکیل گردد، سپس روی ظرف سلفون بکشید و بگذارید کمی استراحت کند.

مرحله هشتم

بعد خمیر را روی سطح صاف با وردنه پهن کنید و با چاقو به شکل و مقدار دلخواه برش بزنید و یا از قالب های آماده بهره ببرید، بعد برش های خمیر را به آرد ایرمیک آغشته کنید.

مرحله نهم

فر را روشن کنید تا گرم گردد، سپس خمیرها را در سینی فر با فاصله بچینید و در فر قرار دهید و اجازه دهید تا با حرارت 200 درجه به مدت 20 الی 30 دقیقه بپزد.

نکته: می توانید سینی فر را چرب کنید اما برای پخت این شیرینی ضروری نیست.

منبع: گردشبان

به "طرز تهیه تاتلی نارگیلی شیرینی سنتی ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه تاتلی نارگیلی شیرینی سنتی ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید