چگونه می توانیم در تجارت پیروز باشیم؟

به گزارش وبلاگ نازنین، یک تاجر پیروز باید ویژگی های زیادی داشته باشه اما مهمترین ها در درجه اول مطلع از اصول تجارت و کسب کار باشد؛حداقل مطلعی از اصول اقتصاد ، حسابداری ، بازاریابی ، مدیریت و حقوق داشته باشد.

چگونه می توانیم در تجارت پیروز باشیم؟

فرد باید در زمینه کاری و تجارت هم وارد باشد؛ فرضا مدیر یک شرکت کامپیوتری پیروز ترین افراد در تجارت نگرش های تعیین و منظمی دارند، قابلیت های شخصی نیز مانند اشتیاق به تحصیل، محرک ها و انگیزه های شخصی، استقامت در رسیدن به آرمان ها و اهداف، بصیرتی روشن و خدشه ناپذیر و در نهایت اشتیاقی وصف ناپذیر و همیشگی از عوامل تاثیر گذار در این فرایند هستند.

یک تاجر پیروز باید ویژگی های زیادی داشته باشه اما مهمترین نکته این است که در درجه اول از اصول تجارت و کسب کار آگاه باشد؛حداقل آگاهی از اصول اقتصاد، حسابداری، بازاریابی، مدیریت و حقوق داشته باشد.

فرد باید در زمینه کاری و تجارت هم وارد باشد؛ فرضا مدیر یک شرکت کامپیوتری باید از اصول کامپیوتر آگاه باشد، تا حدودی روانشناسی و روابط عمومی را به خوبی بشناسد. که بتواند به بهترین نحو ممکن با سایر افراد ارتباط کاری منسجمی بر قرار کند.

از تبلیغات سر رشته داشته باشد؛اعتماد به نفس بالا و قدرت رهبری داشته باشد ؛شکیبا و باشد و بتواند شرایط سخت رو به خوبی پشت سر بگذارد؛دور اندیش باشد و شرایطی که در آینده ممکن است پیش بیاد رو به خوبی تحلیل کند و بتواند فرصتها و تهدیدات آینده بازار رو به خوبی درک کند؛در سطر وظایف یک مدیر و تاجر رهبری استراتژیک بازار و مدیریت قوی هزینه ها و کارکنان باید باشد.

پیروز ترین افراد در تجارت نگرش های تعیین و منظمی دارند، قابلیت های شخصی نیز مانند اشتیاق به تحصیل، محرک ها و انگیزه های شخصی، استقامت در رسیدن به آرمان ها و اهداف، بصیرتی روشن و خدشه ناپذیر و در نهایت اشتیاقی وصف ناپذیر و همیشگی از عوامل تاثیر گذار در این فرایند هستند.

1 - یادداشت کردن:

بیشتر افراد در تجارت، وقتشان را صرف یادداشت کردن می نمایند. درحالیکه یادداشت برداری و فکس دیگر بسیار قدیمی شده اند. به علاوه انبوه کاغذهای سفید، پیشنهادها و رزومه ها را نیز به آنها اضافه کنید مسلم است که باید برای پیروز شدن بر قدرت و مهارت خود درنوشتن کلمات بیفزایید. شما می توانید تنها با یک بازدید کوتاه از ایمیلتان از همه چیز اطلاع یابید.

2 - شبکه اجتماعی:

همه ما عادت به زیاد صحبت کردن نداریم، حتی بعضی ازما سعی می کنیم که کوتاه و مختصر مصاحبه کنیم، اگرچه دانستن و کسب اطلاعات بیشتر مستلزم بیشتر پرسیدن و سخن گفتن است، اما کلید مهارت آموختن، گوش کردن است

3 - صحبت کردن:

ترس بالاترین رتبه مصاحبههای عمومی میان مردم دنیا را به خود اختصاص داده است. تمرین، بهترین راه برای غلبه براین مشکل است. ممکن است با کار در محیطی امن احساس راحتی کنید، اما بعضی مواقع مجبورید که در صحنه واقعه حضور داشته باشید.

4 - القای خواسته ها:

ممکن است که فکر کنید هرگز به تحمیل عقاید خودتان به دیگران احتیاج نداشته باشید، اما واقعیت این است که همه ما هر روز افکارمان را به دیگران تحمیل می کنیم. زمانی که با یک رئیس مصاحبه می کنید نیز به نوعی افکارتان را به او القا می کنید، این فرایند در زندگی روزمره نیز ادامه دارد، مثلا هنگامی که والدینتان را مجبور به خرید کالای مورد احتیاجتان می کنید. مهارتهای متقاعد کردن بسیار آسان و قابل اجرا هستند.

5 - مذاکره کردن:

اگر متقاعد نماینده توانا و متبحری نیستید، شاید بتوانید یک مذاکره نماینده و یا سخنور ماهر بشوید، بسیاری از مهارتها مانند هم هستند؛ اما شما در تجارت با افرادی روبرو می شوید که بسیار جدی و سخت گیرند، اگر چنین مهارتهایی را کسب ننموده باشید، بازنده هرروز و همیشگی خواهید بود.

6 - استراتژی و راهبرد:

تجارتی که از یک بحران اقتصادی به بحران دیگری انتقال می یابد و دستخوش تغییر و تحول می گردد، مدت زیادی دوام ندارد و نابود می گردد. واضح است، اگر شما سکان دار این تجارت هستید، باید فرمان جنگ را صادر کنید و راستاتان را تغییر دهید، آیا به درستی راستا مقابل را می شناسید ؟

7 - پروژه:

بسیاری از افراد در تجارت عجول و بی حوصله هستند، چنین افرادی با هر معامله یک قدم بیشتر به ورشکستگی نزدیک می شوند. و متاسفانه سقوط می نمایند و دیگر قادر به ازسرگیری امور تجاری نیستند. اما شما با بکارگیری مدیرت پروژه، زندگی، تیم کاری و برنامه های تجاری خودتان را به نوعی بیمه می کنید، از فشار کاری و استرس می کاهید و برنامه ها را در زمان مقرر با پیروزیت کامل انجام می دهید. دقیقا نمی توان همه چیز را تحت کنترل گرفت، ولی با اجرای برنامه منظم و هماهنگ شده، تا میزان زیادی می توانید از وقوع بحران ها و حوادث غیرمترقبه جلوگیری کنید.

8 - اقتصادی:

مهمترین عاملی که موجب سقوط و ورشکستگی تاجران می گردد، طرحهای نادرست اقتصادی است. در واقع تمام سرمایه¬های اقتصادی در فرایند و راستا نامناسبی قرار می گیرند. هیچگاه از تمام سرمایه و اندوخته اقتصادی خود در معاملات تجاری استفاده نکنید، و همواره درصدی از آن را پس انداز کنید، فرض کنید تمام سرمایه شما در یک معامله مانند بادکنکی در جریان است، همانطوری که باد راستا حرکت بادکنک را بدون هیچ برنامه قابل پیش بینی تغییر می دهد، سرمایه در حال چرخش شما نیز بدلیل فقدان یک طرح تعیین و مدیریت اقتصادی مناسب، روزی از راستا اصلی خویش خارج شده و ناپدید میگردد.

9 - ریسک پذیری:

یکی دیگر از اصول تجارت ریسک پذیری و قدرت انتخاب است، تاجر پیروز باید حس ششم خوبی هم در زمینه تجارت و هم در شناخت افراد داشته باشد، واین امر جز با یک تجربه فوق العاده و روانشناسی فردی بوجود نمی آید براساس آمارهای ثبت شده، تاجران جوان دارای بیشترین قابلیت ریسک پذیری هستند.

10 - پشتیبانی و سازماندهی:

پول و سرمایه اقتصادی تنها منبع مورد احتیاج شما است. هر تجارتی یک ورودی سرمایه و یک خروجی یا بهره وری و بازدهی دارد. کار شما شناسایی افراد مناسب، آگاهی از احتیاج آنها و ارائه خدمات و کالای مناسب به آنهاست. قطعا چنین برنامه ای نه تنها امنیت اقتصادی شما را حفظ می نماید، بلکه براعتبار شما نیز می افزاید.

11 - مدیریت زمان:

سابقا مدیری داشتم که حتی یک بار هم نتوانست سروقت به جلسه برسد، و همواره 10 دقیقه دیرتر، با چهره ای برافروخته و نامرتب ظاهر می شد. هرروز بر مجموعه عذرخواهی ها و تاسف هایش افزوده می شد. از طرفی وی در صندلی یک مدیر هرگز نتوانست الگوی مناسبی برای دیگر کارمندان گردد. مدیریت زمان نه تنها از فشار روحی و استرس شما می کاهد، بلکه بر محبوبیت و احترام شما نیز می افزاید و شان واقعی شما را بیش از پیش آشکار می نماید.

12 - مدیریت جلسه:

بیشتر افراد از جلسه و حضور در آن و صرف ساعتهای زیاد بدون تحرک متنفرند، اما جلسه ها بخش عمده ای از زندگی تجاری ما را تشکیل می دهند. تعداد کمی از افراد هم حضور در جلسه را برای رهایی از کار می پسندند. اگر جلسه ها و نشست های شما ثمربخش، فعال و کنترل شده باشد، قطعا در پروژه تجاری خود پیشرفت خواهید کرد وهرکسی حاضر خواهد بود تا تحت فرمان شما، برایتان کار کند.

13 - رهبری:

اصلی ترین بخش یک تجارت پیروز رهبری و راهنمایی افراد و سرمایه ها است. با نگاهی اجاقتصادی به زندگی رهبران سیاسی به نقش و قدرت کلام آنها پی خواهید برد. رهبران کاریزما و فرهمند همواره یک قدم جلوتر و در صندلیی والاتر قرار می گرفتند. زیرا نبض ملت در نفوذ کلام رهبران کاریزما جریان داشت. آیا تا کنون توانسته اید کسی را با خود همراه کنید ؟ آیا قادرید تا افراد یک گروه را به کاری که مغایر با خواسته شان است برای بقای یک تیم مجبور به اطاعت کنید؟

14 - نظام ها:

اگر دائما در حال تغییرهستید، و از یک شاخه به شاخه دیگر می پرید، قطعا یک جای کار می لنگد. نظام های موثر ثبات، بازدهی و بهره وری و کاهش هزینه ها را پدید می آورند. برای یادگیری و اجرای نظام های رقابتی و آموزش افراد راهی طولانی در پیش دارید. اما اگر بنیان کار را برراستای سیستم تعیین و هماهنگ بنا کنید قطعا در هر پروژه ای پیروز خواهید بود.

15 - بازدهی و قابلیت های فردی:

ضرباهنگ زندگی شما چه چیزهایی هستند ؟ جه چیزهایی رفتار شما را اجتماعی تر، احساساتتان را متمرکزتر و کارتان را خلاق تر می نمایند و یا بلعکس، از انرژی شما می کاهند و موجب افسردگی و امواج منفی در کارتان می شوند ؟ چه جاهایی بر کار فائق می شوید و چه زمانی مقابله کنید ؟ پیش از آنکه به دیگران بیاموزید و آنان را راهنمایی کنید، ابتدا باید قابلیتها و استعدادهای خودتان را بشناسید و آنهارا در راستا درست راهنمایی کنید.

16 - قدرت تخیل:

بسیاری از مردم جنبه خلاقیت خود را از یاد می برند و تصور می نمایند باید به بعد منطقی خود توجه نمایند. اما در واقع پیروز ترین تاجران، افرادی هستند که به جنبه احساسی و قدرت تخیلشان بها میدهند و به بازپروری رویا ها یشان میپردازند. این جمله استادم را برای همواره آویزه گوشم نموده ام و هرگز آنرا از یاد نخواهم برد. او روزی سر کلاس رو به همه دانشجویان گفت: هرچیزی که لمس میکنید، رویایی بوده که دیروز در سر می پروراندید و امروز به واقعیت مبدل گشته و در دستان شماست.

17 - خلاقیت:

اگر بتوانید چیزی را تصور کنید، قطعا می توانید آنرا بسازید، و اگر توانستید آنرا بسازید، مسلما در فروش آن نیز پیروز خواهید بود. دقیقا به اطرافتان نگاه کنید، به چیزهایی که می خرید و استفاده می کنید بیاندیشید، بی شک فردی که آنها را ساخته و به شما فروخته تفکر و تخیلی عمیق نسبت به آن داشته است، بی شک سورپرایزد خواهید شد، اگر بدانید چه افراد مبتکری آنها را اختراع نموده اند. اغلب تولیدات حاصل اختراع کسانی هستند که دارای تصور، تخیل و خلاقیت بوده اند.

18 - حل مسئله:

مهمترین عامل در یک تجارت بقا و تداوم است، مدیریت بحران و حل مسائل و مسائل در کوتاه ترین زمان ممکن از اقدامات و تدابیر موثر یک مدیر و تاجر قابل و آینده نگر است. کارمندی که بتواند از چنین بحران هایی به سلامت عبور کند، فردی شایسته برای انجام هر تجارتی است.

19 - مشکل گشایی گروهی:

بعضی از مردم براین باورند که طرح و حل مسائل بطور گروهی کار مناسبی نیست و مانند تقسیم کردن بخشی از غذای خود با دیگران است. ولی در هر صورت استفاده از چند فکر بطور همزمان یاری فوق العاده ای در افزایش بهره وری دارد. از سوی دیگر شما می توانید با نگرشها و عقاید مختلف در حل یک معضل آشنا شوید. اگر از آن دسته از تاجرانی هستید که به مشاوره گروهی معتقدند و افکار بکر دیگران را در تحلیل مسائل و مسائل لازم و ضروری می دانند، شما یک گام از دیگران جلوتر هستید.

20 - ایجاد ارتباط:

برقرای ارتباط در دنیا امروز امری انکار ناپذیراست. شما برای برطرف مسائلتان و ابراز وجود باید قابلیت ارتباط داشته باشید تا بتوانید با دیگران همسو و همفکر شوید. بسیاری از ارتباطات با یک جمله کوتاه آغاز می شوند. مثلا، امروز چه هوای خوبیست ! سخت ترین بخش یک ارتباط آغاز آن است. بنابراین اگر می خواهید تاجر پیروزی باشید باید با دیگر رقبا ارتباط برقرار کنید و از رموز پیروزیت آنان آگاه شوید. مطمئن باشید آغاز یک ارتباط هیچ وقت از شان شما نمی کاهد، به شرطی که طرفتان را خوب بشناسید.

اصول و روش کار بسیار ساده و راحت است، مهمترین مسئله شناخت بحران و راههای جلوگیری و مقاومت در برابر آن است. پیشگیری بهتر از درمان است .

صبر و تفکر در تجارت نقشی مکمل ایجاد می نمایند، همواره تمام جوانب معا مله را در نظر بگیرید، آگاهانه انتخاب کنید و همواره طرفتان را بشناسید. همواره به یاد داشته باشید که شما به تنهایی مسئول پیشرفت و ورشکستگی خودتان هستید، پس بدشانسی را عامل عدم پیروزیت های خود قلمداد نکنید.

کنترل تصمیم های مهم و کلیدی در مواقع بحرانی، نشانه اقتدار و هوشمندی تاجران پیروز است واین مهم جز با تجربه اندوزی میسر نمی گردد، مدیران و تاجران پیروز امروز، دانش آموختگان دانشگاه مهارت و تجربه اندوزی دیروز هستند، که توانستند تجربیاتشان را در دنیای تجارت بکار گیرند و در برابر سختی ها و ناملایمات بایستند.

باید از اصول کامپیوتر آگاه باشد ، تا حدودی روانشناسی و روابط عمومی را به خوبی بشناسد. که بتواند به بهترین نحو ممکن با سایر افراد ارتباط کاری منسجمی بر قرار کند.

از تبلیغات سر رشته داشته باشد؛اعتماد به نفس بالا و قدرت رهبری داشته باشد ؛شکیبا و باشد و بتواند شرایط سخت رو به خوبی پشت سر بگذارد؛دور اندیش باشد و شرایطی که در آینده ممکن است پیش بیاد رو به خوبی تحلیل کند و بتواند فرصتها و تهدیدات آینده بازار رو به خوبی درک کند؛در سطر وظایف یک مدیر و تاجر رهبری استراتژیک بازار و مدیریت قوی هزینه ها و کارکنان باید باشد.

پیروز ترین افراد در تجارت نگرش های تعیین و منظمی دارند، قابلیت های شخصی نیز مانند اشتیاق به تحصیل، محرک ها و انگیزه های شخصی، استقامت در رسیدن به آرمان ها و اهداف، بصیرتی روشن و خدشه ناپذیر و در نهایت اشتیاقی وصف ناپذیر و همیشگی از عوامل تاثیر گذار در این فرایند هستند.

1 - یادداشت کردن : بیشتر افراد در تجارت ، وقتشان را صرف یادداشت کردن می نمایند . درحالیکه یادداشت برداری و فکس دیگر بسیار قدیمی شده اند . به علاوه انبوه کاغذهای سفید ، پیشنهادها و رزومه ها را نیز به آنها اضافه کنید مسلم است که باید برای پیروز شدن بر قدرت و مهارت خود درنوشتن کلمات بیفزایید . شما می توانید تنها با یک بازدید کوتاه از ایمیلتان از همه چیز اطلاع یابید.

2 - شبکه اجتماعی : همه ما عادت به زیاد صحبت کردن نداریم ، حتی بعضی ازما سعی می کنیم که کوتاه و مختصر مصاحبه کنیم ، اگرچه دانستن و کسب اطلاعات بیشتر مستلزم بیشتر پرسیدن و سخن گفتن است ، اما کلید مهارت آموختن ، گوش کردن است.

3 - صحبت کردن : ترس بالاترین رتبه مصاحبههای عمومی میان مردم دنیا را به خود اختصاص داده است . تمرین ، بهترین راه برای غلبه براین مشکل است. ممکن است با کار در محیطی امن احساس راحتی کنید ، اما بعضی مواقع مجبورید که در صحنه واقعه حضور داشته باشید .

4 - القای خواسته ها :

ممکن است که فکر کنید هرگز به تحمیل عقاید خودتان به دیگران احتیاج نداشته باشید ، اما واقعیت این است که همه ما هر روز افکارمان را به دیگران تحمیل می کنیم . زمانی که با یک رئیس مصاحبه می کنید نیز به نوعی افکارتان را به او القا می کنید ، این فرایند در زندگی روزمره نیز ادامه دارد ، مثلا هنگامی که والدینتان را مجبور به خرید کالای مورد احتیاجتان می کنید . مهارتهای متقاعد کردن بسیار آسان و قابل اجرا هستند .

5 - مذاکره کردن :

اگر متقاعد نماینده توانا و متبحری نیستید ، شاید بتوانید یک مذاکره نماینده و یا سخنور ماهر بشوید ، بسیاری از مهارتها مانند هم هستند؛ اما شما در تجارت با افرادی روبرو می شوید که بسیار جدی و سخت گیرند ، اگر چنین مهارتهایی را کسب ننموده باشید ، بازنده هرروز و همیشگی خواهید بود .

6 - استراتژی و راهبرد :

تجارتی که از یک بحران اقتصادی به بحران دیگری انتقال می یابد و دستخوش تغییر و تحول می گردد ، مدت زیادی دوام ندارد و نابود می گردد . واضح است ، اگر شما سکان دار این تجارت هستید ، باید فرمان جنگ را صادر کنید و راستاتان را تغییر دهید ، آیا به درستی راستا مقابل را می شناسید ؟

7 - پروژه :

بسیاری از افراد در تجارت عجول و بی حوصله هستند ، چنین افرادی با هر معامله یک قدم بیشتر به ورشکستگی نزدیک می شوند . و متاسفانه سقوط می نمایند و دیگر قادر به ازسرگیری امور تجاری نیستند . اما شما با بکارگیری مدیرت پروژه ، زندگی ، تیم کاری و برنامه های تجاری خودتان را به نوعی بیمه می کنید ، از فشار کاری و استرس می کاهید و برنامه ها را در زمان مقرر با پیروزیت کامل انجام می دهید . دقیقا نمی توان همه چیز را تحت کنترل گرفت ، ولی با اجرای برنامه منظم و هماهنگ شده ، تا میزان زیادی می توانید از وقوع بحران ها و حوادث غیرمترقبه جلوگیری کنید.

8 - اقتصادی :

مهمترین عاملی که موجب سقوط و ورشکستگی تاجران می گردد ، طرحهای نادرست اقتصادی است . در واقع تمام سرمایه¬های اقتصادی در فرایند و راستا نامناسبی قرار می گیرند . هیچگاه از تمام سرمایه و اندوخته اقتصادی خود در معاملات تجاری استفاده نکنید ، و همواره درصدی از آن را پس انداز کنید ، فرض کنید تمام سرمایه شما در یک معامله مانند بادکنکی در جریان است ، همانطوری که باد راستا حرکت بادکنک را بدون هیچ برنامه قابل پیش بینی تغییر می دهد ، سرمایه در حال چرخش شما نیز بدلیل فقدان یک طرح تعیین و مدیریت اقتصادی مناسب ، روزی از راستا اصلی خویش خارج شده و ناپدید میگردد.

9 - ریسک پذیری :

یکی دیگر از اصول تجارت ریسک پذیری و قدرت انتخاب است ، تاجر پیروز باید حس ششم خوبی هم در زمینه تجارت و هم در شناخت افراد داشته باشد ، واین امر جز با یک تجربه فوق العاده و روانشناسی فردی بوجود نمی آید براساس آمارهای ثبت شده ، تاجران جوان دارای بیشترین قابلیت ریسک پذیری هستند .

10 - پشتیبانی و سازماندهی :

پول و سرمایه اقتصادی تنها منبع مورد احتیاج شما است . هر تجارتی یک ورودی سرمایه و یک خروجی یا بهره وری و بازدهی دارد . کار شما شناسایی افراد مناسب ، آگاهی از احتیاج آنها و ارائه خدمات و کالای مناسب به آنهاست . قطعا چنین برنامه ای نه تنها امنیت اقتصادی شما را حفظ می نماید ، بلکه براعتبار شما نیز می افزاید .

11 - مدیریت زمان :

سابقا مدیری داشتم که حتی یک بار هم نتوانست سروقت به جلسه برسد ، و همواره 10 دقیقه دیرتر ، با چهره ای برافروخته و نامرتب ظاهر می شد . هرروز بر مجموعه عذرخواهی ها و تاسف هایش افزوده می شد . از طرفی وی در صندلی یک مدیر هرگز نتوانست الگوی مناسبی برای دیگر کارمندان گردد . مدیریت زمان نه تنها از فشار روحی و استرس شما می کاهد ، بلکه بر محبوبیت و احترام شما نیز می افزاید و شان واقعی شما را بیش از پیش آشکار می نماید .

12 - مدیریت جلسه :

بیشتر افراد از جلسه و حضور در آن و صرف ساعتهای زیاد بدون تحرک متنفرند ، اما جلسه ها بخش عمده ای از زندگی تجاری ما را تشکیل می دهند . تعداد کمی از افراد هم حضور در جلسه را برای رهایی از کار می پسندند . اگر جلسه ها و نشست های شما ثمربخش ، فعال و کنترل شده باشد ، قطعا در پروژه تجاری خود پیشرفت خواهید کرد وهرکسی حاضر خواهد بود تا تحت فرمان شما ، برایتان کار کند .

13 - رهبری :

اصلی ترین بخش یک تجارت پیروز رهبری و راهنمایی افراد و سرمایه ها است . با نگاهی اجاقتصادی به زندگی رهبران سیاسی به نقش و قدرت کلام آنها پی خواهید برد . رهبران کاریزما و فرهمند همواره یک قدم جلوتر و در صندلیی والاتر قرار می گرفتند . زیرا نبض ملت در نفوذ کلام رهبران کاریزما جریان داشت . آیا تا کنون توانسته اید کسی را با خود همراه کنید ؟ آیا قادرید تا افراد یک گروه را به کاری که مغایر با خواسته شان است برای بقای یک تیم مجبور به اطاعت کنید؟

14 - نظام ها :

اگر دائما در حال تغییرهستید ، و از یک شاخه به شاخه دیگر می پرید ، قطعا یک جای کار می لنگد . نظام های موثر ثبات ، بازدهی و بهره وری و کاهش هزینه ها را پدید می آورند . برای یادگیری و اجرای نظام های رقابتی و آموزش افراد راهی طولانی در پیش دارید . اما اگر بنیان کار را برراستای سیستم تعیین و هماهنگ بنا کنید قطعا در هر پروژه ای پیروز خواهید بود.

15 - بازدهی و قابلیت های فردی :

ضرباهنگ زندگی شما چه چیزهایی هستند ؟ جه چیزهایی رفتار شما را اجتماعی تر ، احساساتتان را متمرکزتر و کارتان را خلاق تر می نمایند و یا بلعکس ، از انرژی شما می کاهند و موجب افسردگی و امواج منفی در کارتان می شوند ؟ چه جاهایی بر کار فائق می شوید و چه زمانی مقابله کنید ؟ پیش از آنکه به دیگران بیاموزید و آنان را راهنمایی کنید ، ابتدا باید قابلیتها و استعدادهای خودتان را بشناسید و آنهارا در راستا درست راهنمایی کنید .

16 - قدرت تخیل :

بسیاری از مردم جنبه خلاقیت خود را از یاد می برند و تصور می نمایند باید به بعد منطقی خود توجه نمایند . اما در واقع پیروز ترین تاجران ، افرادی هستند که به جنبه احساسی و قدرت تخیلشان بها میدهند و به بازپروری رویا ها یشان میپردازند . این جمله استادم را برای همواره آویزه گوشم نموده ام و هرگز آنرا از یاد نخواهم برد . او روزی سر کلاس رو به همه دانشجویان گفت : هرچیزی که لمس میکنید ، رویایی بوده که دیروز در سر می پروراندید و امروز به واقعیت مبدل گشته و در دستان شماست

17 - خلاقیت :

اگر بتوانید چیزی را تصور کنید ، قطعا می توانید آنرا بسازید ، و اگر توانستید آنرا بسازید ، مسلما در فروش آن نیز پیروز خواهید بود . دقیقا به اطرافتان نگاه کنید ، به چیزهایی که می خرید و استفاده می کنید بیاندیشید ، بی شک فردی که آنها را ساخته و به شما فروخته تفکر و تخیلی عمیق نسبت به آن داشته است ، بی شک سورپرایزد خواهید شد ، اگر بدانید چه افراد مبتکری آنها را اختراع نموده اند . اغلب تولیدات حاصل اختراع کسانی هستند که دارای تصور ، تخیل و خلاقیت بوده اند . 18 - حل مسئله : مهمترین عامل در یک تجارت بقا و تداوم است ، مدیریت بحران و حل مسائل و مسائل در کوتاه ترین زمان ممکن از اقدامات و تدابیر موثر یک مدیر و تاجر قابل و آینده نگر است . کارمندی که بتواند از چنین بحران هایی به سلامت عبور کند ، فردی شایسته برای انجام هر تجارتی است .

19 - مشکل گشایی گروهی :

بعضی از مردم براین باورند که طرح و حل مسائل بطور گروهی کار مناسبی نیست و مانند تقسیم کردن بخشی از غذای خود با دیگران است . ولی در هر صورت استفاده از چند فکر بطور همزمان یاری فوق العاده ای در افزایش بهره وری دارد . از سوی دیگر شما می توانید با نگرشها و عقاید مختلف در حل یک معضل آشنا شوید . اگر از آن دسته از تاجرانی هستید که به مشاوره گروهی معتقدند و افکار بکر دیگران را در تحلیل مسائل و مسائل لازم و ضروری می دانند ، شما یک گام از دیگران جلوتر هستید .

20 - ایجاد ارتباط :

برقرای ارتباط در دنیا امروز امری انکار ناپذیراست . شما برای برطرف مسائلتان و ابراز وجود باید قابلیت ارتباط داشته باشید تا بتوانید با دیگران همسو و همفکر شوید . بسیاری از ارتباطات با یک جمله کوتاه آغاز می شوند . مثلا، امروز چه هوای خوبیست ! سخت ترین بخش یک ارتباط آغاز آن است . بنابراین اگر می خواهید تاجر پیروزی باشید باید با دیگر رقبا ارتباط برقرار کنید و از رموز پیروزیت آنان آگاه شوید . مطمئن باشید آغاز یک ارتباط هیچ وقت از شان شما نمی کاهد ، به شرطی که طرفتان را خوب بشناسید . اصول و روش کار بسیار ساده و راحت است ، مهمترین مسئله شناخت بحران و راههای جلوگیری و مقاومت در برابر آن است . پیشگیری بهتر از درمان است . صبر و تفکر در تجارت نقشی مکمل ایجاد می نمایند ، همواره تمام جوانب معا مله را در نظر بگیرید ، آگاهانه انتخاب کنید و همواره طرفتان را بشناسید . همواره به یاد داشته باشید که شما به تنهایی مسئول پیشرفت و ورشکستگی خودتان هستید ، پس بدشانسی را عامل عدم پیروزیت های خود قلمداد نکنید . کنترل تصمیم های مهم و کلیدی در مواقع بحرانی ، نشانه اقتدار و هوشمندی تاجران پیروز است واین مهم جز با تجربه اندوزی میسر نمی گردد ، مدیران و تاجران پیروز امروز ، دانش آموختگان دانشگاه مهارت و تجربه اندوزی دیروز هستند ، که توانستند تجربیاتشان را در دنیای تجارت بکار گیرند و در برابر سختی ها و ناملایمات بایستند .

گردآوری: گروه هفت گنج

منبع: هفت گنج

به "چگونه می توانیم در تجارت پیروز باشیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه می توانیم در تجارت پیروز باشیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید