کرملین: تحریم های اتحادیه اروپا منطقی نیست

به گزارش وبلاگ نازنین، سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه می گوید جنبه غم انگیز تحریم های ضدروسی اتحادیه اروپا این است که هیچ منطقی پشت آن ها نیست.

کرملین: تحریم های اتحادیه اروپا منطقی نیست

به گزارش وبلاگ نازنین و به نقل از ایتارتاس، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین هشدار داد که روسیه به تحریم های جدید اتحادیه اروپا، مطابق با منافع ملی خود پاسخ خواهد داد.

وی اضافه نمود: بدون هیچ شکی، مسکو این شرایط را تجزیه و تحلیل کرده و طبق منافع خود تصمیم می گیرد.

پسکوف ادامه داد: با کمال تاسف، این اقدام عامدانه و غیردوستانه است. شورای اروپا با اتخاذ چنین تصمیمی روابطش با مسکو را خدشه دار کرد. جنبه غم انگیز ماجرا این است که هیچ منطقی پشت این تصمیم گیری نیست.

اتحادیه اروپا در اقدامی تنش زا، لیست جدیدی از تحریم ها علیه روسیه را گفت. به این ترتیب، شش نفر از مقام های ارشد دستگاه امنیتی روسیه حق ورود به اتحادیه اروپا را ندارند و حساب های بانکی شان مسدود می شود. افزون بر این، انستیتوی دولتی تحقیقات حوزه تکنولوژی و شیمی آلی روسیه هم تحریم شد. این موسسه تحقیقاتی متهم به تهیه سمی است که ادعا می شود آلکسی ناوالنی از چهره های اپوزیسیون روسیه، با آن مسموم شده است.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز در این رابطه گفت که این اقدام اتحادیه اروپا بی پاسخ نمی ماند.

اتحادیه اروپا مدعی است که روسیه در خصوص آنچه سازمان منع تسلیحات شیمیایی درباره وجود عامل اعصاب نوویچوک در بدن ناوالنی اعلام کرده، توضیح قابل اعتمادی نداده است.

ناوالنی از منتقدین دولت مسکو است که ماه پیش حین سفر با هواپیما دچار بیهوشی شد و سپس از روسیه به آلمان انتقال یافت. بعدها طرفین اروپایی مدعی شدند که وی با عامل اعصابی که فقط روسیه روش تهیه آن را می داند، مسموم شده است!

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "کرملین: تحریم های اتحادیه اروپا منطقی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرملین: تحریم های اتحادیه اروپا منطقی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید