کسب رتبه سی و دومین دانشگاه برتر کشور به وسیله دانشگاه صنعتی سهند

به گزارش وبلاگ نازنین، خبرنگاران/آذربایجان شرقی دانشگاه صنعتی سهند بر اساس آخرین رتبه بندی اعلام شده از سوی مؤسسه معتبر یو. اس نیوز، سی و دومین دانشگاه برتر کشور شد.

کسب رتبه سی و دومین دانشگاه برتر کشور به وسیله دانشگاه صنعتی سهند

بر این اساس، دانشگاه صنعتی سهند با کسب نمره 28.4، رتبه 32 در بین برترین دانشگاه های ایران، رتبه 487 در آسیا و رتبه 1481 بین دانشگاه های معتبر دنیا و رتبه 728 مهندسی در سال 2022 شد.

بر پایه ویرایش 2022 رتبه بندی برترین دانشگاه های دنیا یو. اس. نیوز که در سال 2021 میلادی منتشر شده است، 44 موسسه ایرانی در میان موسسه های برتر دنیا جای گرفته اند و این نظام به رتبه بندی پیرامون 1750 موسسه برتر از 90 کشور پرداخته است که بر پایه ویرایش 2022 نظام رتبه بندی یو. اس. نیوز، Harvard University با بیشترین امتیاز پیشگام دنیا است.

هم چنین دانشگاه صنعتی سهند در رتبه بندی موضوعی این نظام رتبه بندی نیز توانسته است رتبه های دنیای را به خود اختصاص دهد:

مهندسی مواد رتبه 534 دنیای؛ علوم مهندسی رتبه 787 دنیای؛ مهندسی شیمی رتبه 939 دنیای

گفتنی است که در رتبه بندی دنیای یو.اس.نیوز 2022، 1750 موسسه برتر از 90 کشور ارزیابی و رتبه بندی شده اند. بر اساس اطلاعات مندرج در این پایگاه، صرفا موسسه هایی در این نظام، ارزیابی می شوند که دست کم 1250 مقاله در پنج سال گذشته (از 2015 تا 2019 میلادی) در نمایه نامه وب آو ساینس داشته باشند.

به گزارش وبلاگ نازنین، به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی سهند، داده های ارزیابی این نظام رتبه بندی دنیای، با همکاری شرکت کلاریویت آنالیتیکس (ناشر پایگاه های وب آو ساینس و اینسایتس) گردآوری می شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "کسب رتبه سی و دومین دانشگاه برتر کشور به وسیله دانشگاه صنعتی سهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسب رتبه سی و دومین دانشگاه برتر کشور به وسیله دانشگاه صنعتی سهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید