گریل در مایکروفر چیست؟ [5 دلیل کار نکردن گریل!]

به گزارش وبلاگ نازنین، مایکروفرها اختراع شدند تا زندگی شلوغ و پرسرعت ما را راحت تر نمایند. تا اجازه دهند غذایمان را در زمانی کوتاه گرم کنیم و مواد فریزشده را خیلی سریع یخ زدایی کنیم. روزبه روز به قابلیت های این وسیله مهم افزوده شد تا محبوب تر گردد و کار ما را بیشتر از قبل راه بیندازد. قابلیت گریل در مایکروفر، یکی از همین قابلیت های اضافه شده تازه است.

گریل در مایکروفر چیست؟ [5 دلیل کار نکردن گریل!]

گریل در مایکروفر، کاری می نماید که غذاهای ما سردتر، کریسپی، و لذیذتر شوند. این ویژگی برای گوشت و مرغ فوق العاده است و بافت و طعم لذیذی به آن ها می دهد؛ اما متأسفانه، مانند هر وسیله برقی دیگری که خراب می گردد، خرابی گریل ماکروفر هم اتفاق دور از ذهنی نیست. در این مقاله، می خواهیم نگاهی به کارکرد گریل، و دلیل کار نکردن گریل در مایکروفر داشته باشیم.

نکات کلیدی

  • در هر دستگاه 3 دکمه برای گریل کردن تعبیه شده که غذا را در درجات مختلفی گریل می نماید.
  • گریل کردن، موجب ترد و کریسپی شدن روی گوشت می گردد.
  • خراب شدن میکروسوئیچ درب دستگاه، خرابی برد اصلی و خرابی ترموستات از دلایل اصلی خرابی گریل در مایکروفر هستند.

گریل کردن چیست؟

لابد شما هم از خرچ خرچ کردن غذا زیر دندان خوشتان می آید. دوست دارید مرغی که طبخ نموده اید کاملا پوست طلایی و برشته ای داشته باشد. ترجیح می دهید گوشتی که پخته اید، هم مغزپخت باشد و هم رویش کریسپی شده باشد.

مایکروفرهای نو، قابلیتی به نام grill دارند که این حالت را به غذاها می دهد. اگر مایکروفر شما مدل قدیمی ای باشد، احتمالا فاقد گزینه گریل است، اما اگر نوا برنامه خرید مایکروفر را دارید، بهتر است مدلی انتخاب کنید که این آپشن را دارا باشد.

گریل در مایکروفر، برای پخت انواع گوشت، پیتزا، و خیلی خوراکی های دیگر که حالت برشته و تردشان را ترجیح می دهید مناسب است و غذا را لذیذتر می نماید.

تعمیر مایکروفر را به کارشناسان خبره وبلاگ نازنین بسپارید.

  • تعمیر ماکروفر انواع برندهای ال جی، سامسونگ، بوش، سامسونگ
  • تعمیرات جزئی و کلی مایکروفر
  • سرویس های دوره ای مایکروفر
تعمیر مایکروفر با وبلاگ نازنین

تعمیر مایکروفر را به کارشناسان خبره وبلاگ نازنین بسپارید.

  • تعمیر ماکروفر انواع برندهای ال جی، سامسونگ، بوش، سامسونگ
  • تعمیرات جزئی و کلی مایکروفر
  • سرویس های دوره ای مایکروفر
تعمیر مایکروفر با وبلاگ نازنین

دکمه های گریل در مایکروفر

برای استفاده از گریل در مایکروفر، 3 دکمه تعریف شده است:

  1. دکمه full grill: اگر می خواهید گوشت در زمانی کوتاه و حرارتی زیاد غذا را بپزد و برشته کند، می توانید از این دکمه بهره ببرید.

    البته حواستان باشد که اگر قطعات گوشتی که درون دستگاه گذاشته اید خیلی ضخیم و بزرگ باشند، قابلیت فول گریل نمی تواند به عمق بافت گوشت نفوذ کند و نهایتا ممکن است سطح غذا زیادی برشته، و مغز آن نیمه خام بماند.

  2. دکمه part grill: این دکمه با قدرتی کمتر از فول گریل کار می نماید. در زمانی که عجله ای ندارید، می توانید از این ویژگی بهره ببرید.

    اگر هم غذای پخته ای را می خواهید کمی برشته کنید، باز هم پارت گریل گزینه مناسبی ست.

  3. دکمه fan grill: در این شرایط، هم فن فعال است و هم گزینه گریل. این کار، حرارت را در دستگاه و در سطح گوشت پخش می نماید تا گوشت به خوبی بپزد.

بیشتر بخوانید: فناوری کانوکشن در مایکروویو چیست و چه کاربردی دارد

آنالیز علل خرابی گریل ماکروفر

اگر در حین کار کردن گریل مایکروفر ناگهان شاهد جرقه زدن ماکروفر یا خاموش شدن آن بودید، یا وقتی خاموش بود دیدید که نمی توانید آن را روشن کنید، باید بخش های مختلفی از آن آنالیز گردد؛ چون ایراد از یک جای دستگاه نیست.

  • خراب شدن میکروسوئیچ درب دستگاه
  • خرابی برد اصلی
  • خرابی ترموستات
  • خرابی هواکش
  • خرابی المنت ماکروفر

خرابی برد اصلی؛ دلیل کار نکردن گریل در مایکروویو

مسائلی چون نوسانات برق در دستگاه، سوختن خازن ها، یا استفاده نادرست از دستگاه می تواند به سلامتی برد اصلی آسیب برساند.

در چنین مواقعی، بهتر است خودتان سراغ برد دستگاه نروید و از یک تعمیرکار مایکروفر بخواهید نگاهی به آن بیندازد و تعمیرش کند. اما اگر خودتان مهارت های فنی خوبی دارید و با برد به خوبی آشنا هستید، می توانید طبق مراحلی که در ادامه آمده اقدام به تعمیر برد اصلی مایکروفر کنید.

محاسبه رایگان قیمت تعمیرات مایکروفر

تعویض برد مایکروفر

  1. مایکروفر را از برق بکشید و نیم ساعتی صبر کنید.
  2. بدنه فلزی آن را باز، و خازن ها را جدا کنید.
  3. برد اصلی را بیرون بیاورید.
  4. از یک مولتی متر یاری بگیرید تا ببینید برد سوخته یا سالم است.
  5. اگر برد سوخته، آن را عوض کنید و دوباره دستگاه را ببندید. چنانچه سالم است، با مواد شوینده مخصوص آن را تمیز کنید و در جای خود بگذارید.

چنانچه با انجام این مراحل نتوانستید برد را مجددا فعال کنید، باید حتما از نیروهای حرفه ای یاری بگیرید. اگر برای تعمیر و تعویض هر یک از قطعات اصلی دستگاه به مشکل برخوردید، می توانید برای تعمیر مایکروفر خود روی یاری تیم تعمیرکاران وبلاگ نازنین حساب کنید. در صورتی که به وبسایت وبلاگ نازنین مراجعه کنید، می توانید قیمت ها و تعمیرکاران ماکروفر را با هم مقایسه کنید، و پس از انتخاب متخصص مدنظرتان، به رایگان ثبت سفارش را انجام دهید.

منبع: آچاره

به "گریل در مایکروفر چیست؟ [5 دلیل کار نکردن گریل!]" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گریل در مایکروفر چیست؟ [5 دلیل کار نکردن گریل!]"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید