تلف شدن 52 راس دام سبک مشکوک به مسمومیت در سلسله

به گزارش وبلاگ نازنین، خبرنگاران/لرستان مدیرکل دامپزشکی لرستان از تلف شدن 52 راس دام سبک مشکوک به مسمومیت با مقدار زیاد کود اوره در خوراک دام ها در روستای ایوان دره شهرستان سلسله اطلاع داد.

تلف شدن 52 راس دام سبک مشکوک به مسمومیت در سلسله

دکتر مصطفی زبردست اظهار کرد: بدنبال تلفات در دام سبک (گوسفند و بز) دامداری در منطقه کرمانجو روستای ایوان دره از توابع شهرستان سلسله اکیپ واحد مبارزه با بیماری های دامی شبکه دامپزشکی، دکتر دامپزشک از بخش خصوصی همراه با رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان به محل دامداری مراجعه و در محل دامداری با لاشه تعداد زیادی گوسفند و بز تلف شده روبرو شدند.

وی اضافه کرد: به همین دلیل عملیات آنالیز، معاینه بالینی دام های بیمار، کالبدشکافی و نمونه برداری لازم از آنها صورت گرفت و بر اساس یافته های موجود و علائم بالینی و کالبد شکافی انجام گرفته، با توجه به وجود مقدار زیاد اوره در خوراک دام ها، مشکوک به مسمومیت با کود اوره شده اند که به احتمال زیاد با سهل انگاری دامدار در جیره وارد شده است.

مدیرکل دامپزشکی لرستان اعلام کرد: نیروهای شبکه اقدام به جمع آوری دام های تلف شده و ذبح شده کردند و در مجموع لاشه 52 راس دام تلف شده با هماهنگی و همکاری دامدار، دهیار و محیط زیست عملیات معدوم سازی و دفن بهداشتی کلیه تلفات صورت گرفت.

زبردست با تشکر از زحمات همه همکاران دهیاری، محیط زیست و دامپزشکی لرستان عنوان نمود: با توجه به اقدامات صورت کرفته هیچ لاشه ای از روستا خارج نشده و همگی دفن بهداشتی شدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تلف شدن 52 راس دام سبک مشکوک به مسمومیت در سلسله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلف شدن 52 راس دام سبک مشکوک به مسمومیت در سلسله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید