ثبت نام بیش از 51 هزار زنجانی در سامانه نهضت ملی مسکن

به گزارش وبلاگ نازنین، خبرنگاران/زنجان رئیس اداره برنامه ریزی و مطالعات مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: بیش از 51 هزار و 500 نفر در این استان در طرح نهضت ملی مسکن تا 25 دی ثبت نام کردند.

ثبت نام بیش از 51 هزار زنجانی در سامانه نهضت ملی مسکن

به گزاش وبلاگ نازنین و به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، بهزاد کردلو اظهار کرد: از 28 مهرماه تا 25 دی ماه، امسال بیش از 51 هزار و 500 نفر در استان زنجان با احتساب مجردهای بالای 23 سال در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند.

وی با بیان اینکه شهرستان زنجان بیشترین ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن استان را به خود اختصاص داده است، شرح داد: 38 هزار و 38 نفر در این شهرستان برای طرح نهضت ملی ثبت نام کردند.

رئیس اداره برنامه ریزی و مطالعات مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان همچنین از ثبت نام 4000 نفر در ابهر خبر داد و گفت: مابقی ثبت نام ها هم مربوط به شهرهای با جمعیت زیر 100 هزار نفر است.

کردلو با تاکید بر اینکه ثبت نام مجردین بالای 23 سال هم در طرح نهضت ملی مسکن از 20 دی ماه شروع شده است، تاکید کرد: ثبت نام تا 20 بهمن ادامه دارد. پالایش متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن در استان زنجان شروع شده است. طی یک یا دو ماه آینده پالایش تمام خواهد شد و برای تشکیل پرونده به متقاضیان واجد شرایط پیامک ارسال می شود تا به کارگزاری ها مراجعه کرده و مدارک خود را تکمیل کنند.

رئیس اداره برنامه ریزی و مطالعات مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه سقف تسهیلات 350 میلیون تومانی به بانک ها ابلاغ شده است، ادامه داد: پرداخت این تسهیلات برای برخی از پروژه ها در دست انعقاد قرارداد است و سقف تسهیلات برای مرکز استان 350 میلیون تومان و برای شهرستان ابهر و سایر شهرهای با جمعیت زیر 100 هزار نفر 300 میلیون تومان و برای روستاها نیز 250 میلیون تومان است.

کردلو با اشاره به اینکه تسهیلات در چهار مرحله با درصد پیشرفت فیزیکی پروژه ها پرداخت می شود، شرح داد: 10 درصد در زمان اتمام پی و فونداسیون، 40 درصد پایان اسکلت و سقف، 25 درصد پایان سفت کاری و 25 درصد هم در مرحله پایان نازک کاری تسهیلات پرداخت می شود.

یادآور می شود، شرایط ثبت نام برای مجردها مرد متقاضی مسکن شامل موارد ذیل است:

- امکان ثبت نام فقط برای متقاضیان مرد مجرد بین 23 سال تا 44 سال

- داشتن حداقل 23 سال تمام سن در هنگام ثبت نام

- نداشتن سابقه مالکیت مسکن و یا زمین با کاربری مسکونی بر اساس ضوابط ابلاغی وزارت راه و شهرسازی

- استفاده نکردن از امکانات و تسهیلات دولتی و یا امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تامین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی (دارا بودن فرم ج سبز) از تاریخ اول فروردین 1357.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ثبت نام بیش از 51 هزار زنجانی در سامانه نهضت ملی مسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت نام بیش از 51 هزار زنجانی در سامانه نهضت ملی مسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید