مقام آمریکایی: گفت وگوهای وین سازنده بود اما کارهای زیادی باید انجام گردد

به گزارش وبلاگ نازنین، نماینده آمریکا در امور ایران آخرین دور گفت وگوهای وین را سازنده خوانده اما گفته ضروری است کارهای زیادی انجام شوند.

مقام آمریکایی: گفت وگوهای وین سازنده بود اما کارهای زیادی باید انجام گردد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ نازنین، رابرت اقتصادی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفته آخرین دور گفت وگوهای وین سازنده بوده اما هنوز کارهای زیادی باقی مانده اند که باید انجام شوند.

رابرت اقتصادی در توییتر نوشت: آخرین دور گفت وگوها سازنده بود و شاهد پیشرفت هایی معنادار بودیم اما هنوز باید کارهای زیادی انجام شوند. در مسیرمان برای رفتن به وین جهت پنجمین دور گفت وگوها هستیم و امیدوارم در آنجا بتوانیم پیش روی های بیشتری به سمت بازگشت دوجانبه به پایبندی برجام داشته باشیم.

اظهارات این مقام آمریکایی در حالی مطرح شده که ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی تفاهم فنی دو طرفه را تمدید نموده اند.

کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان های بین المللی و آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین امروز (دوشنبه) ضمن اعلام خبر تمدید یک ماهه توافق ایران و آژانس گفت: تصمیم جمهوری اسلامی ایران برای ادامه ضبط داده های دوربین های آژانس حداکثر تا یک ماه دیگر، امروز (دوشنبه) از سوی سازمان انرژی اتمی به اطلاع مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی رسید.

دولت جو بایدن مدعی است میخواهد به وسیله مذاکرات جاری در شهر وین، پایتخت اتریش زمینه های لازم برای بازگشت کشورش به توافق هسته ای برجام را فراهم کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا اردیبهشت ماه سال 1397 با نقض تعهدات آن کشور از این توافق مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل متحد خارج شد و سیاست موسوم به فشار حداکثری را در دستور کار قرار داد.

مقام های دولت جو بایدن بارها به صراحت به شکست سیاست فشار حداکثری اعتراف نموده اند اما تا کنون از انجام اقداماتی که برای بازگشت به این توافق لازم هستند سرباز زده اند.

واشنگتن می گوید تنها در صورتی که دو طرف به برجام بازگرداند حاضر است تحریم ها علیه ایران را برطرف کند. این ادعای واشنگتن در حالی مطرح می گردد که تعهدات ایران به صورت کمی قابل راستی آزمایی هستند، اما راستی آزمایی برطرف تحریم ها به دست کم 3 تا 6 ماه زمان احتیاج دارد.

جمهوری اسلامی ایران تأکید نموده با توجه به اینکه آمریکا طرفی بوده که توافق را نقض نموده این واشنگتن است که باید با برطرف تحریم ها به توافق بازگردد و ضروری است اجرای تعهدات آمریکا مورد راستی آزمایی قرار گیرد. تهران البته تأکید نموده اصرار یا عجله ای برای بازگشت آمریکا به توافق ندارد.

دولت آمریکا از زمان اجرایی شدن برجام در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما کارشکنی ها را برای به حداقل رساندن منافع ایران از این توافق شروع کرد.

دولت اوباما علی رغم ادعای برطرف تحریم ها سیاست های مختلفی از جمله هراس افکنی در بانک ها و موسسات اقتصادی بین المللی را برای از بین بردن آثار عملی برطرف تحریم ها در دستور کار قرار داد.

جمهوری اسلامی ایران با توجه به این تجربه خواهان راستی آزمایی برای برطرف تحریم ها است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "مقام آمریکایی: گفت وگوهای وین سازنده بود اما کارهای زیادی باید انجام گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام آمریکایی: گفت وگوهای وین سازنده بود اما کارهای زیادی باید انجام گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید