552 موسسه پژوهشی در کشور زیر نظر ذره بین وزارت علوم برای پیشگیری از تقلب

به گزارش وبلاگ نازنین، معاون دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی امور پژوهشی وزارت علوم گفت: برای جلوگیری از تقلب 552 موسسه پژوهشی را در کشور آنالیز می کنیم.

552 موسسه پژوهشی در کشور زیر نظر ذره بین وزارت علوم برای پیشگیری از تقلب

برزگر معاون دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی وبلاگ نازنین، درباره فعالیت موسسات پژوهشی غیر مجاز اظهار کرد: در کشور هیچ موسسه پژوهشی که به صورت غیر مجاز فعالیت نمایند، نداریم.

او اضافه نمود: موسسات پژوهشی کشور که برای تشکیل پفراینده به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می آیند از ما مجوز می گیرند و فرایند کاری آن ها مطرح می گردد و سپس دفتر توسعه وزارت علوم مجوز فعالیت آن ها را برای شکل گیری موسسات پژوهشی صادر می نماید.

برزگر توضیح داد: ما فقط مسئول ایجاد و توسعه موسسات پژوهشی هستیم. حدود 552 موسسه پژوهشی در کشور موجود است که در قالب آن ها 170 موسسه پژوهشی خصوصی وجود دارد و ما همه این موسسات را از سوی وزارت علوم ارزیابی و نظارت می کنیم و زیر نظر ذره بین ما قرار دارند و اگر ببینیم که هیچ امتیازی برای رتبه بندی به دست نیاورده اند را لغو امتیاز می کنیم.

معاون دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: گروه نظارت ارزیابی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری روی فعالیت های موسسات پژوهشی نظارت می نماید که آن ها روی 100 شاخص های مانند: تعداد اعضای هیئت علمی، تعداد کارمندان، تعداد قرداد های خارجی از موسسه، حجم قرارداد ها و ... را مورد آنالیز قرار می دهند.

برزگر تاکید نمود: کتابی به نام شاخص های نظارت و ارزیابی وجود دارد که بر اساس آن شاخص ها عملکرد موسسات پژوهشی مورد ارزیابی قرار می گیرند و نمره به آن ها داده می گردد که اگر امتیاز لازم را به دست نیاورده باشند لغو امتیاز خواهند شد.

بیشتر بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "552 موسسه پژوهشی در کشور زیر نظر ذره بین وزارت علوم برای پیشگیری از تقلب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "552 موسسه پژوهشی در کشور زیر نظر ذره بین وزارت علوم برای پیشگیری از تقلب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید